26 Aralık 2011 Pazartesi

TAVA BÖREĞİ ( OCAKTA PİŞEN )


Bugün sizlere yine çok kolay bir börek tarifi vereceğim. Elektrikler gitti misafir gelecek eyvah sakın korkmayın hemen tava böreği yapıp ocakta pişirin yanına birde tencerede kek  yaparsanız çay hazır olana dek börek de kek de hazır olur.
Benim buzluğumda hazrı halde kavulmuş kıyma bulunur. sizlerede tavsiye ederim.

Malzemeler:
3 yufka
1 çay bardağı süt
1 çay bardağı sıvıyağ
1 çay bardağı yoğurt
1 yumurta

İçi:
kıymalı harç ya da peynirli ya da sucuklu-kaşarlı ya da size kalmış

Yapılışı:
Süt, sıvıyağ, yoğurt, yumurta karıştırılır. Büyük bir tava yağlanır, 1. yufka kenarlardan taşacak şekilde tavaya serilir. Sostan gezdirilir. 2 '. yufka didiklenir üzerine, yine harç gezdirilir. Üzerine iç harç konulur, 3. yufka küçük küçük didiklenir, iç harcın hepsi dökülür. Ben iç malzemesi olarak kıymalı yaptım . Yufkanın tavadan sarkan kısımları üzerine kapatılır, kısık ateşte pişirilir.
Aceleden tavadaki resmini çekmeyi unutmuşum.
AFİYET OLSUN.

Tarifimi beni "Çay kahve bahane" etkinliğine davet eden arkadaşım annemin kızıyım ' a gönderiyorum. Kendisine kolaylıklar diliyorum.

18 yorum:

  1. teknoloji ilerledikçe biz pratiğe kaçıyoruz vallahi...ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  2. bende yapıyorum genelde peynirlisini .hem kolay hemde lezzetli bir börek canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Sıcacık,çayımın yanına kocama bir dilim börek süper olurdu..
    Ellerine sağlık canım
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. güzel olmazmı yanına bide muhabbet nefis olur:) ellerine sağlık canım sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Tatlım ellerine sağlık nefis olmuş...
    Özlemcim şimdiden mutlu yıllar dilerim. Kocaman sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  6. pratik insan her halukarda işini halleder
    süpersin canım böreğinde enfes olmuş
    sevgiler:)

    YanıtlaSil
  7. bende seviyorum tava böreğini. Tencerede kekini de deneyeceğim. ellerine sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. Mis gibi,hemde pratik,ellerine sağlık.

    güzel bir hafta diliyorum.

    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  9. gerçekten pratik bir kurtarıcı, ellerine sağlık, teşekkürler.

    YanıtlaSil
  10. teyzemın kızı bır haftadır bendeydı o da 1 hafta boyunca ocakta pısen su boregı sayıkladı cok guzel oluyormus bu borek de nefıs gorunuyor demek kı ocakta pısınce lezzetı daha farklı ellerıne sağlık canım sevgıler..

    YanıtlaSil
  11. Pratik ve lezzetli ellerine sağlık canısı..

    YanıtlaSil
  12. Arkadaşım,Yaşamınca güzel yıllar, mutlu yarınlar, dostça dostluklar hep senin olsun. MUTLU YILLAR

    YanıtlaSil
  13. Bende genelde kahvaltı için peynirlisini yapıyorum,
    Eline sağlık canım geçekten çok güzel..
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  14. Daha dün yapıp yedik:))
    Nefis görünüyor canım. Ellerine emeklerine sağlık.

    YanıtlaSil
  15. hem pratik hem lezzetli ellerine sağlık.
    sevgiler:)

    YanıtlaSil
  16. ellerine sağlık canım,bende çok sevrim tava böreğini,hem yapması kolay hemde kurtarıcıdır,çay demlenesiye kadar pişiyor...

    selamlar

    YanıtlaSil
  17. Hatırlatma için teşekkürler...

    YanıtlaSil