21 Kasım 2011 Pazartesi

ÇAYLI KEK ( TENCEREDE )


Günaydın sevgili dostlarım. Mutlu bir hafta geçirmeniz dileğiyle bugünkü yazıma başlayım. Biliyorsunuz hafta sonu sınavım vardı ne iyi ne de kötü geçti hayırlısı bakalım.
Blogumu çok beğendiğinize dair yorumları okumak beni çok mutlu etti. Bana bu güzel blogu düzenleyen çok sevgili ve değerli bir ablam var. Kendisi çok iyi ve çok tatlı. Hepiniz çok iyi tanıyorsunuz canım ablam deryayla. Bana çok yardımcı oldu. Benden yardımlarını esirgemeyen kendi blogu gibi ilgilenip düzenleyen canım ablama çok teşekkür ediyorum. İzleyici sayım arttı. Daha da artması dileğiyle.
Bugünkü tarifim ise eğer kalmış demlenmiş çayınız varsa tencerede pişirebileceğiniz bir kek. 15 dakikada pişiyror. İnanırmısınız yanına çay demleyene dek kekim hazır oldu.

Malzemeler:
2 yumurta
1,5 su bardağı şeker
1 su bardağı sıvıyağ
1 su bardağı çayın demi
1\2 çay bardağı su
2 yemek kaşığı kakao
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
biraz ceviz
tarçın
yaklaşık 2,5 ya da 3 su bardağı un

Yapılışı:
Un, kabartma tozu katmadan bütün malzemeler karıştırılır ve bu harçtan 1 su bardağı ayrılır. un ve kabartma tozu eklenir, kek hamuru kıvamında kek hazırlanır. Yağlanmış teflon tencerede kısık ateşte 15 dakika kapağı kapalı olarak pişirilir. Pişerken kapağını sakın açmayın.pişinnce altı söndürülür, ve üzerine ayrılmış olan sos gezdirilir. hindistan cevizi serpilir.

Not: Bu keki isterseniz fırında da pişirebilirsiniz. Hiç bir farkı yok. Ama ocakta daha çabuk oluyor.
Birde üzerinin sosuna çiğ yumurta kullanmak istemezseniz sos harcına yumurta, un, kabartma tozu katmadan 1 su bardağı ayırıp, daha sonra yumurta eklenip çırpılır, sonrasında ise un ve kabartma tozu eklenip karıştırılıp, teflon tencerede pişirilebilir.

AFİYET OLSUN.

24 yorum:

  1. inanılmaz pratik bir kekmiş.tencerede pişmesi ayrıca güzel.ellerine saglık.

    YanıtlaSil
  2. Ani misafire süper bir tarif. Süpersin ne diyebilirim.
    Ellerime sağlık
    İyi haftalar

    YanıtlaSil
  3. çaylı keki bende fırında yapmıştım yeni.yayınlayamadım henüz ama tenceredede deneyecem insallah canım.harika olmuş.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Canım benim yardımcı olunca bende çok mutlu oluyorum:)))Kek enfes el
    lerine sağlık mutlu haftalar diliyor öpüyorum.

    YanıtlaSil
  5. bayılırım
    ellerine sağlık nefis görünüyor

    YanıtlaSil
  6. Tencere keki bence fırın kekinden daha yumuşak ve güzel oluyor. Altına su koyarak yapıyordum ama böyle direk ateşte yapmadım hiç. Dip tutması yanma filan olmuyor mu?

    YanıtlaSil
  7. harika, nefis tatlar elde etmek için illede fırına gerek yokmuş...

    YanıtlaSil
  8. Pratik bir kek ve çabuk pişiyor olması zamanı kısıtlı olanlar yada aniden süpriz misafirler için ideal..
    Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  9. Ziyaretiniz ve güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim.
    Kekin pratik olmasını çok sevdim,deneyeceğim,sevgili Derya çok güzel düzenlemiş bloğu,sevgilerimle:)

    YanıtlaSil
  10. Bu tarifle keki ben sürekli fırında yapıyordum canım. Tencerede olması çok pratik. Böyle deneyeceğim hemen.
    Ellerine sağlık.
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  11. tariflerin süper! ben de ara ara birşeyler deniyorum.tarifleri artık senden alırım :)

    YanıtlaSil
  12. Kek çok güzel görünüyor. tarifinizi kızıma okudum. pilav tenceremde deneyeceğiz:)afiyet olsun

    YanıtlaSil
  13. Harika görünüyor,böyle pratik tarifler benim favorim,ellerine sağlık,sevgiler

    YanıtlaSil
  14. tencerede olması çok ilginç.görüntüde nefis

    YanıtlaSil
  15. çok beğendim valla bu yöntemi mutlaka deniycem...ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  16. Bende yapmıştım bir kez bu çaylı kekten hem pratik hem lezzetli..
    Ellerine sağlık canım..
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  17. Hoş geldiniz bizim mutfagimiza. Elinize saglik harika tarifler. masallah.
    Bende sizin addim addim pesinizdeyim kolay gelsin.
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  18. birdahakine azıcık da tarçın ekle tatlım nefis oluyo:)
    ellerine sağlık..
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  19. Yeşil mutfak pek güzelmiş Özlemcim. Tarifi, izleyicisi, yorumu bol olur inşallah. Kekin de harika. Öpüyorum..

    YanıtlaSil
  20. başarılarının devamını dilerim banada bir arkadaş yardımcı ve destek oldu bende onun sayesinde ilerliyorum saolsun:)kek de harika ve pratik ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  21. Çocuğuklumun lezzetlerinden biridir çaylı kek.

    Ellerine emeklerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  22. Çocukluğumda düdüklü tencere keki yapılırdı, hatta ben bugünlerde denemek istiyorum. Çaylı kek ve tencere fikri çok iyi,tebrikler

    YanıtlaSil
  23. Çaylı kek'i çok severim bu tarif harika sunum harika:)ellerine sağlık canım listeme aldım daha önce tencerede çikolatalı kek hazırlamış çok memnun kalmıştık.
    öperim seni..

    YanıtlaSil