28 Aralık 2011 Çarşamba

SOSLU LAHANA SARMASI



malzemeler:

1        adet orta boy lahana

içi:

200g kıyma

2 büyük baş kuru soğan

yarım demet maydanoz

yarım demet nane

2 su bardağı pirinç

3 adet domates ( isteğe bağlı)

1 yemek kaşığı biber salçası

1 yemek kaşığı domates salçası

tuz

karabiber

pulbiber

1 çay bardağı zeytinyağı

ayrıca:

yarım çay bardağı zeytinyağı

yarım yemek kaşığı biber salçası

limon suyu

5 diş sarımsak

hazırlanması:

 Lahanayı yaprak yaprak ayırın.

Derin bir tencereye su ve 2 tatlı kaşığı tuz koyup kaynatın. Kaynayan suda lahanaları 2-3 dakika bekleterek haşlayın. Daha sonra bunları süzgece alıp soğumaya bırakın. Bu arada diğer malzemeleri karıştırıp dolmanın içini hazırlayın.  Lahananın yapraklarındaki sert damar kısmını bıçakla kesin. Bu kısımlarla turşu yapılabilir. Ben yaptım bunu da sizlerle paylaşacağım. Yapraklardan bir avuç büyüklüğünde parçalar alıp iç malzeme konulur ve güzelce sarılır. tüm sarmaları tencereye dizin. Üzerine su ekleyip pişmeye bırakın. Ayrı bir sos tenceresinde yarım çay bardağı zeytinyağını kızdırın içine salçayı ekleyip kavurun. İçine dövülmüş sarımsak limon suyu ekleyip 1- 2 taşım kaynatın. Sarmanın altını söndürmeye son 5 dakika kala sosu ekleyip üzerine nane serpip ocağı kapatın işte bu kadar.
Bu tarifimi gelibolu17 ' nin hazırladığı Çay,Kahve Bahane" etkinliğine ev sahipliği yapan anneminkızıyım ' a gönderiyorum.


23 yorum:

  1. annemin yaptığı yemeği sende görmek çok güzel.sende bizim köylü oldun:))sibel...öptüm canımmm.

    YanıtlaSil
  2. ayyy ben bunu yerim. tane tane parmaklarimi da yerim herhalde.ellerine saglik muthis gorunuyor.hayir diyemedigim lezzetlerden.sevgilerle.

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık.Lahana sarmasını ben de soslu çok seviyorum.

    YanıtlaSil
  4. Lahana sarmasına bayılırım ama zahmetine girip de bir türlü yapamam:)) tembellikten galiba, ellerine sağlık... sevgilerle...

    YanıtlaSil
  5. canım bu kadar özenle yapılmış hiç güzel olmazmı ))
    ellerine sağlık tam zamanı bol bol yapmalı
    afiyet olsun sevgiler:)

    YanıtlaSil
  6. offf.nefis olmuş canım.olsada yesem şimdi.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. o kadarda umutsuzdun çekilim için ama talihlilerden biri sensin canım.Adını soyadını bana yorumla gönder.aksu vital'e kayıd yaptırdığın için adresin var onlarda.Eğer kayıd olmadan çekilişe katıldıysan hakkın yanıyor bu saatten sonraki kayıdlar kabul edilmeyecekmiş..şansın hep açık olsun canım cevabını bekliyorum

    YanıtlaSil
  8. ellerinize sağlık :) lahana sarmasnı cok severek yerim sizinkide çok leziz gözüküyor

    YanıtlaSil
  9. çok leziz görünüyor..ellerine sağlık..sevgiler:)

    YanıtlaSil
  10. bana göre zor ama leziz bir yemek, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  11. canım benim üzgünüm ama siteye ismini bildirdiğimde kaydının olmadığını söylediler bana..siteye kayıd yaptırmamışsın canım.diğer arkadaşda kayıd yaptırmamış bu sebeble çekilişi yenileyeceğim..eğer bir sorun var diyorsan firmayı sen arayıp sorabilirsin..

    YanıtlaSil
  12. sonucu bana bildirisen çok sevinirim canım..yedekleri yayınlayacağım..

    YanıtlaSil
  13. ellerine saglık canım görünce canım istedi valla...sevgiler...

    YanıtlaSil
  14. Ben hep böyle yapıyorum. Yaprak sarmayıda. Kesinlikle çok ama çok lezzetli oluyor.
    Eline emeğine sağlık
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  15. Özlemcim canım keşke bu isimle yapsaydın kaydını maalesef artık bu çekiliş sonuçlandı.yılbaşından sonra çok daha güzel bir çekiliş olacak inşaAllah orda da şanslı olursun.Şansına fazla güvenmediğinden ilk çekilişte sen çıktığında bende çok sevinmiştim canım ne diyelim hayırlısı olsun..

    YanıtlaSil
  16. Bizim memlekette çok yapılan bir sarmadır. Ailecek pek beğeniriz ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  17. Lahana sarmasını çok severim.Sosluda çok güzel olmuş ellerine sağlık canım..
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  18. nefis gzükyorlar nasıl da istedim şimdi...

    YanıtlaSil
  19. ellerine sağlık bir de böyle denemeliyim sevgiler

    YanıtlaSil
  20. selam canım algida hediyelerimi sormuşsun 2 sene evvel toplantılarına gitmiştim ama bakıyorum gitmeyenlerede veriliyor neye göre bu blogları seçip gönderiyorlar inan hiç anlamadım canım adres istediler verdim gönderdiler canım bu arada lahanayada bayılırım ellerine sağlık sabahsabah canım çekti:))

    YanıtlaSil
  21. Hiiim nefis tarifi aldim bloga koymadan yemek istedim ama olmadi, ellerine saglik canim,

    sevgiler....

    YanıtlaSil
  22. Hımm harika bende 1 tabak alabilirim yani:)) Ellerinize sağlık;)

    YanıtlaSil
  23. ellerine sağlık.. çok güzel görünüyor... annem de lahana sarmasına bazen sos hazırlıyor... limon suyu yerine nar ekşisi kullanıyor.. ekşisi daha da keskin oluyor: )

    YanıtlaSil