21 Aralık 2011 Çarşamba

AYVA REÇELİ



Hadi bakalım ayva mevsimi bitmeden mutfağa koşup ayva reçeli yapmaya.
Ben ilk defa yaptım ve kahvaltılarımızı süsleyen muhteşem bir reçel oldu. Ben rendeleyerek marmelat şeklinde biraz sulu olarak yaptım. Yapmak isterseniz mutlaka deneyin derim.

Malzemeler:

1 kilo ayva

1 kilo şeker

yarım limon suyu

ayva çekirdekleri

Yapılışı:

Ayvaların kabukları soyulur ve güzelce rendelenir, tencereye koyulur. Üzerine ayvanın çekirdekleri, ve şeker eklenir, 1 gece bekletilir.

Ertesi gün tencereye 1 su bardağı kadar su eklenir ve kaynamaya bırakılır. Kıvam alınana dek kaynatılır. Ocaktan indirmeye yakın limon suyu eklenir.

 Ocak söndürülür. Soğumaya bırakılır. Soğuyunce kavanoza konulur, kahvaltı tabağına konulur ve afiyetle yenir. 

8 yorum:

  1. AH HEMDE NASIL YENİR :=))
    BİRAZDA KAYMAK LÜTFEN !!!

    YanıtlaSil
  2. En esvdiğim kış reçeli. Ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  3. çoook sewerimm tatlımm..
    enn sevdiğim fawori marmelat ve reçelim ayvadır..
    aldım bi çatal ucundan:)
    ellerine sağlık...
    muhabbetle...

    YanıtlaSil
  4. Canımmm bayılırım ayva reçeline ellerine sağlık süper olmuş.İnşallah
    bir sonraki çekilişe katılırsın öpüyorum.

    YanıtlaSil
  5. ayva reçelini çok seviyorum, anneme yaptırıyorum ama ben ayvaları iri iri doğratıyorum hoşuma gidiyor yerken :) ellerine sağlık.

    Kahve Dükkanı

    YanıtlaSil
  6. Canım benim ellerine sağlık bende aldım yapılmayı bekliyor.
    Ellerine sağlık
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  7. bende çok seviyorum ve yakın zamanda yapmayı planlıyorum ellerine sağlık.
    sevgiler:)

    YanıtlaSil
  8. Canım arkadaşım ellerine sağlık denemeyi düşünüyordum, anlaşılan senin tarifle olacak. Bu arada bloğumda senin için bir ödülüm var uğrarsan sevinirim.

    YanıtlaSil