10 Aralık 2011 Cumartesi

YUFKALI MİLFÖYLÜ BÖREK

97. TARİFİN ADI : YUFKALI MİLFÖYLÜ BÖREK
GÖNDEREN : MUTFAK NOTLARI

Sevgili arkadaşıma katılımından dolayı teşekkür ediyorum ve sevgilerimi gönderiyorum. Arkadaşımın birbirinden güzel diğer tariflerini görmek TIKLAYINIZ .

milföy ve yufkanın birlikteliği muhteşem bir börek






malzemelerimiz şöyle:

sosu:

2yumurta

1çay bardağı sıvı yağ

1şişe soda

3yufka

10-12adet milföy

iç malzemesi:

1kase beyaz peynir

1kase kaşar rendesi

1soğan

tuz

1tatlı kaşığı biber salçası

maydonoz









hazırlanışı.:

iç malzeme için ben bu kez peynirin içine bir küçük soğan kavurdum

tereyağında kavurduğum soğana 1tatlı kaşığı biber salçası ekledim ocaktan aldım

beyaz peynirle karıştırdım

sos malzemesini karıştırıyoruz

yağlanmış fırın tepsisine ilk yufkayı büzüştürerek seriyoruz üzerine sosu eşitçe yayıp diğer iki yufkayada aynı işlemi uyguluyoruz

iç malzemeyi döşeyip kaşar rendesi ve maydonozu ekliyoruz(kaşar erimesin diye son ana bıraktık maydonozlarda ölmesin diye onuda kaşarla sonradan ekledik)

iç malzemenin üzerine milföyleri tepsiyi kaplayacak şekilde sıralıyoruz

böreğimiz yarım saat kadar bekleyip sosu güzelce çekmeli

önce milföy karelerini üzerinden bıçakla geçerek yufkaların kesilmesini sağlıyoruz

daha sonra milföylerin ortasından üçgen olacak şekilde kesiyoruz

üzerine yumurta sarısı sürüp fırınlıyoruz

afiyet olsun

patatesli ve pırasalı iç harçlada çok güzel oluyor tavsiye ederim

1 yorum: