15 Aralık 2011 Perşembe

ALMAN PASTASI

120. TARİFİN ADI : ALMAN PASTASI
GÖNDEREN: YEŞİL MUTFAKTAN TARİFLER

Etkinliğin son tarifide benden gelsin istedim.

Malzemeler:
1,5 çay bardağı şeker
2 yumurta
1 çay bardağı sıvıyağ
1 çay bardağı yoğurt
1 limon kabuğu rendesi
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
3 çay bardağı un

Kreması:
2 su bardağı süt
2 yemek kaşığı un
1 yemek kaşığı nişasta
1,5 çay bardağı şeker
vanilya
İsteğe bağlı olarak muz

Üzeri:
Pudra şekeri

Yapılışı:
İlk olarak kek hazırlanır. Ben keki sabahtan hazırlayıp iyice soğuyup dinlenince akşam kreması ile şekillendiriyorum ve 1 gece dinlendiriyorum.
Yumurta ve şeker çırpılır. Diğer mazlmelerde eklenip güzel bir kek hamuru hazırlanır. Yuvarlak kelepçeli altına yağlı kağıt serilir ve fırında pişirilir. Dinlenmeye bırakılır.
Bu arada krema hazırlanır. Bunun için bütün malzemeler çırpılıp ocakta pişirilir ve soğumaya bırakılır.
Kek ikiye bölünür. Süt ile ıslatılır. Üzerine kremanın hepsi yaılır, üzerine dilimlenmiş muz da konulabilir. Diğer yarım kekde üzerine konulur. Üzerine pudra şekeri serpilir. İşte bu kadar .
Not: Eğer kekinize portakal kabuğu rendesi koymuşsanız kekinizi süt yerine portakal suyu ile ıslatmanınızı tavsiye ediyorum.
Etkinliğin son tarifide benden gelsin istedim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder