6 Aralık 2011 Salı

TENCEREDE ÇAYLI KEK

64. TARİFİN ADI : TENCEREDE ÇAYLI KEK
GÖNDEREN : URFA TUTKUNU

Sevgili arkadaşıma katılımından dolayı teşekkür ediyorum ve sevgilerimi gönderiyorum. Arkadaşımın birbirinden güzel diğer tariflerini görmek  TIKLAYINIZ .

Malzemeler:


* 2 yumurta

* 1,5 su bardağı şeker (Kesme cam kupa kullandım)

* 1 su bardağı sıvıyağ

* 1 su bardağı çayın demi

* 1\2 çay bardağı su

* 2 yemek kaşığı kakao

* 1 paket kabartma tozu

* 1 paket vanilya

* Biraz ceviz(ben eklemedim)

* Tarçın

* yaklaşık 2,5 ya da 3 su bardağı un

Yapılışı:

Un ve kabartma tozunu eklemeden tüm malzemeler karıştırılır ve bu harçtan 1 su bardağı ayrılır. Sonra un ve kabartma tozu da eklenerek kek hamuru kıvamında hazırlanır. Yağlanmış teflon tencerede kısık ateşte kapağı kapalı olarak pişirilir. Pişerken kapağını sakın açmayın. Fırındaki aynı mantık. Pişince altı söndürülür ve üzerine ayrılmış olan sos gezdirilir. İstenirse Hindistan cevizi serpilir. Sevgili Özlem 15 dakikada pişeceğini yazmış ama ben en küçük gözde ve kahve pişirir gibi en kısık ateşte pişirdim. Bir saat kadar sürdü. İçini çekmiş ve çok güzel pişmişti. Denemek isteyenlere afiyet olsun.

2 yorum:

  1. Ben teşekkür ederim. Tarifi de senden alıp denemiştim. Senin de ellerine sağlık =)

    YanıtlaSil
  2. Selam etkinliğiniz çok güzel gidiyor,ben de bir tarifle katılmak isterim.Ispanaklı katmer börek
    tarifi isterseniz alabilirsiniz.

    YanıtlaSil