28 Eylül 2010 Salı

TAVUKLU KÖMBE

Bugün içimden hiç birşey yazmak gelmiyor. Çünkü annem Ankara'ya döndü. Gitti. Ben en iyisi tarife geçeyim.

TAVUKLU KÖMBE

Malzemeler

Hamuru:
1 su bardağı sıvıyağ
1 su bardağı süt
1 şişe madensuyu
1 yumurta
1 tatlı kaşığı yuz
Aldığı kadar un

İç Malzemesi:
1 adet tavuk göğsü
6 adet kuru soğan
6 yemek kaşığı sıvıyağ
1 tatlı kaşığı salça
3 - 4 tatlı kaşığı pul biber
1 çay kaşığı kara biber
tuz

Yapılışı:
İlk olarak içi hazırlanmalı ki soğumalı. Bunun için tavuk göğsü küp şeklinde doğranır, az su ile suyunu çekene dek pişirilir. Suyunu çekip pişince sıvıyağ eklenir, biraz kavrulunca kabuğu soyulmuş ve ay şeklinde doğranmış soğanlar eklenir. Soğanlar ölene dek pişirilir. Soğanlar diriliğini kaybedince salça, pul biber, kara biber ve tuz eklenerek kavrulur. Altı söndürülüp soğumaya bırakılır.
 
Bu arada hamur yoğrulur ve 20 dakika dinlendirilir.

Hamur ikiye börülünür. 1. hamur tepsi boyunda açılır, yağlanmış tepsiye koyulur. Üzerine harç yayılır. 2. hamurda açılır ve üzerine konulur. Tepsi kenarından sarkan hamurlar kesilir. Kömbe dilimlenir. Üzerine yağlı yoğurt karışımı sürülür. Biz bu kömbeyi fırına pişirmeye gönderdiğimiz için sadece yağ sürdük. Ama evdeki fırınlarda yağ+yoğurt karışımı sürülmeli.
Ve buda pişmiş hali:

25 yorum:

  1. Amanın,bu nasıl bir görüntüdür böyle!
    Maşallah.Bayıldım ve acıktım :)

    YanıtlaSil
  2. ayyy ay ay ne çok severim ben kömbeyi.etli tavuklu farketmez bana göre süper.leziz yapmışsın ellerine sağlık özlemcim...

    YanıtlaSil
  3. Allah kavuştursun canım.

    Kömbe hek nefis görünüyor. ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  4. çok severim kömbeyi inan bayıldım canım sevgiler

    YanıtlaSil
  5. çok severim inan bir tepsiyi biterebilirim ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  6. Allah kavuştursun özlemcim...
    nefis olmuş çiğ hali bile insanı çekiyor..
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  7. ♥ Olá, amiga!
    Passei para rever seu cantinho... e encontrei essa receita maravilhosa!!!♥♥
    Seu blog está lindo, organizado e agradável...♥
    Você é muito talentosa.
    Boa semana!♥
    Beijinhos.
    ♥Itabira
    Brasil♥♥

    YanıtlaSil
  8. ♥ Olá, amiga!
    Passei para ver seu cantinho... e encontrei essa receita maravilhosa!!!♥♥
    Seu blog está lindo, organizado e agradável...♥
    Você é muito talentosa.
    Boa semana!♥
    Beijinhos.
    ♥Itabira
    Brasil♥♥

    YanıtlaSil
  9. Canım günaydın Allah kavuştursun.Kömbe harika olmuş kahvaltıya sendeyim:))Öpüyorum...

    YanıtlaSil
  10. ooyy nefiss :))bana gönderirmisin o tepsiyiii :)) ellerine sağlık özlemcim.. Bu arada birde Allah kavuştursun diyelim :)

    YanıtlaSil
  11. canııımm allah kavuştursun inşallah en kısa zamanda bir araya gelirsiniz:(
    güzel yorumun içn çok teşekkür ederimm:)

    YanıtlaSil
  12. ellerine saglık,ayrıca Allah kavuştursun.sevgiyle mutlu kal.

    YanıtlaSil
  13. Çok güzel olmuş canım,ellerine sağlık..Anneciğine tez zamanda kavuşursun inşallah..Özlemek de güzeldir bazen..Allah onları dünyadan eksik etmesin..muhabbetle

    YanıtlaSil
  14. allah kavuştursun canım
    kömbe hiç yemedim oldukça güzele benziyor ben kömbeyi kurabiye diye bilirdim bunu görünce şaşırdım ellerine sağlık
    kadınbudu köfteyi sormuşsun valla tavuk kıyması ile normal köfte yapıyorum ama kadınbudu köfteyi denemedim ama bence olur neden olmasın denemek lazım
    sevgiler

    YanıtlaSil
  15. Hayırlı sabahlar,Çok güzel, çok leziz ve iştah açıcı görünüyor. Ellerinize sağlık.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
  16. bayilirim kombenin her cesidine. Rahmetli anneannecigim odun atesinde yapardi. Onun lezzeti bambaska oluyor tabii. Simdi nasil canim cekti. ellerine saglik.

    YanıtlaSil
  17. Sen de bizim gibi kömbe diyorsun canım ne güzel, biz her türlüsüne bayılırız. Ellerine sağlık, Allah kavuştursun. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  18. allah kavuştursun canım kömben harika duruyor.bayılırım bende.ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  19. Allah kavuştursun canım hayırlı yolculuklar annene sıkılma bu kadar özlemekte güzeldir :))
    Böreğin ay pardon kömbe diyoduk demi :))
    ellerine sağlık canım nefis görünüyor afiyetler olsun.
    Kocaman sevgiler.....

    YanıtlaSil
  20. Tadı damağımda kalacak gibi geldi en yakın zamanda deneyeyim inş. ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  21. Allah kavuştursun canım. Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  22. bayılırım kömbeye hele bide tavukluysa öf ayrıca bloğun çok düzenli bana da misafir olduğun için saol her zaman beklerim SELAMETLE...

    YanıtlaSil
  23. üzülme yne kavuşursunuz...

    YanıtlaSil
  24. S.A.
    KIYMALI KÖMBEYİ YAPARIM.VE SEVDİĞİMİZ BİR LEZZET.TAVUKLUSUNU DENEMEMİŞTİM.AKLIMDA İNŞAALLAH DENEYECEĞİM.

    YanıtlaSil
  25. merhaba bende Osmaniye lim kömbe bizim Düziçi de en çok yapılan yemeklerden dir bayılırım...

    YanıtlaSil