5 Aralık 2011 Pazartesi

AŞURE

49. TARİFİN ADI : AŞURE
GÖNDEREN : CAFE BİSCUİTJE

Sevgili arkadaşıma katılımından dolayı teşekkür ediyorum ve sevgilerimi gönderiyorum. Arkadaşımın birbirinden güzel diğer tariflerini görmek için  TIKLAYINIZ .

malzemeler:
malzemeler:


3.5su bardagi bugday

1su bardagi nohut

1su bardagi kuru fasulye

3.5su bardagi seker

1.5 su bardagi kuru uzum

1su bardagi kirik findik

1su bardagi kirik ceviz

1.5 su bardagi kuru meyve

7-8 ad kuru ve kucuk parca kesilmis incir

1 portakal kabugu rendesi

15-20ad karanfil

tarcin

suslemek icin tarcin nar taneleri ve kirik findik ceviz.

yapilisi:

benim asurem biraz kolay bir asure oldu.dunya nimetlerinden faydalanalim oyle degil mi?bugdayim ebly bugdayiydi bu bugday cok cabuk haslanan bir bugday.fasulyemi ve nohutumu da haslanmis aldim.onun icin fazla zamanimi almadi yapmak.

bugdayi yapacagim kadar suya koydum ve kaynamaya biraktim.hafif sismeye baslayinca fasulye ve nohutlari ekledim.pesinden sekeri,onceden sicak suda beklettigim uzum ve kuru meyveleri,kucuk parcalara kestigim incirleri,findiklari,cevizleri ve portakal kabugu rendesini de ekledim.ve hafif kivam alana kadar az ateste kaynamaya biraktim.altini kapatip ilimaya biraktim.

iliyinca kaselere alip nar ve findik ceviz kiriklariyla susledim.dolaba kaldirdim.aluminyum kapta olanlar ese dosta dagitilmak icin hazirlandi.afiyet bal seker olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder