29 Aralık 2011 Perşembe

ETİMEK TATLISI


Merhabalar. Dün bir çekiliş sonucu hediye kazandım fakat olmadı. Neyse diyorum sadece.

Şimditatlı yiyelim tatlı konuşalım. Bu muhteşem tatlı son dakika gelecek misafiler için kaçınılmaz bir lezzet. Hem sütlü hem şerbetli uyum harika.

Malzemeler:
1 paket etimek

Şerbeti:
2 su bardağı şeker
2,5 su bardağı kaynar su

Kreması:
5 su bardağı süt ( 200 ml' lik bardakla)
1 su bardağı şeker
5 yemek kaşığı irmik
1 yemek kaşığı n
1 yemek kaşığı nişasta

Üzeri:
1 paket krem şanti
1 su bardağı süt

Yapılışı:
Şeker tencereye konulur ve erimeye bırakılır yani karamelize olmalı. Şeker eriynce kaynamış su eklenir. Tamamiyle eriyince ocak söndürülür. İsterseniz bu şrbeti şekeri karamelize yapmadan normal şerbet gibi yani şeker ve su ocağa konulup kaynatılarak yapılan şerbet şeklinde de yapabilirsiniz.
Etimekler borcamadiilir. Ben kare borcam kullandım. Üzerine hazırlanmış şerbet dökülür.
Sonra krema hazırlanmaya başlanır. Tencereye krema için gerekli malzemeler konulrak karıştırarak pişirilir. Kıvamı alınca ocak kapatılır. Ve etimeklerin üzerine dökülür.
Soğuyunca üzerine çırpılmış şanti sürülür. Şanti isteğisize kalmış. Ben şantisiz bu şekile yaptım. İki türlüde çok güzel oluyor. Tercih sizlerin.
AFİYET OLSUN.

Bu tarifimi gelibolu17 ' nin hazırladığı "Çay Kahve bahane" etkinliğine ev sahipliği yapan anneminkiziyim ' a gönderiyorum.

15 yorum:

  1. Hımm en sevdiğim lezzetlerden biridir paylaşım için teşekkürler ellerinize sağlık;)

    YanıtlaSil
  2. ellerinize sağlık çok güzel gözüküyor bende mim'iniz var beklerim:)

    YanıtlaSil
  3. Canım çok severim ellerine sağlık öpüyorum.

    YanıtlaSil
  4. Özlemcigim, bu nefis tarif icin cok tesekkürler, eline emegine saglik. Sana ve ailene, saglikli mutlu ve neseli yillar dilerim, 70. tarif olarak tarifini yarin yayinliyacagim canim, sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Uzun zamandır yapmıyor ve yemiyordum. Canım çekti doğrusu.
    Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  6. ellerine sağlık, annem sıkça yapardı bu tatlıyı, nefis gözüküyor.

    YanıtlaSil
  7. Epeydir yapmamıştım iyi oldu görmem..
    Nasılda iştah açıcı görünüyor.
    Ellerine sağlık canım..
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  8. Çok güzel görünüyor ellerine sağlık canım.
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  9. ellerine saglik.begenirim bu tatliyi.afiyet ve sevgiyle.

    YanıtlaSil
  10. Çok sevdiğim bir tatlı bayılırım olsada yesek:))ellerine sağlık arkadaşım.Sevgiler

    YanıtlaSil
  11. çok severim, ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  12. favori tatlılarımdandır ekmek kadayıfı lezzetinde oluyor ellerine sağlık arkadaşım

    YanıtlaSil
  13. Ben de karamelize haliyle seviyorum.Nefis bir sütlü tatlı.Ellerine sağlık canım.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  14. bizde çok severiz etimek tatlısını,seninkide değişik olmuş elcazlarına sağlık...selamlar

    YanıtlaSil
  15. severek yediğim bir tatlı ama ben o beşiktaşlı tabağına takıldım kaldım çookk güzell ya nereden aldın?

    YanıtlaSil