5 Ocak 2011 Çarşamba

KREM ŞANTİLİ KURABİYE (Muhteşem un kurabiyesi tadında)


Merhabalar. Dün gece blogları gezerken denizciğimde çok kötü bir haber okudum. Canım ablamız deryayla ablamızın eşi beyin kanaması geçirmiş. Rabbim acil şifalar versin inşallah. Bir olalım dua edelim. Derya ablamızdan iyi ve sağlıklı haberler bekliyoruz.
Daha fazla bir şey yazamayacağım bugün ve hemen tarife geçiyorum.



KREM ŞANTİLİ KURABİYE

Malzemeler:
1 su bardağı sıvıyağ
1 paket toz krem şanti
3 su bardağı un
1 su bardağı ceviz ya da fındık ya da hiç biri

Yapılışı:

Sıvıyağ ve toz haldeki şanti mikserle 5 - 10 dakika çırpılır. İçerisine diğer malzemeler eklenir ve ele yapışmayan bir hamur elde edilir. Un miktarını siz ayarlayabilirsiniz.  Yuvarlak şekiller verilir ve tepsiye dizilir. 160 derecede fırında pişirilir. Yalnız beyaz halde pişecek kızartmayın. Fırından çıkınca ılıyana kadar ellemeyin yoksa parçalanır. Kurabiye kendini toparlayınca pudra şekerine bulanır ve servis edilir.
Bu kurabiyeler muhteşem ağızda dağılan bir kurabiye oluyor. Sıvıyağlı olması daha çok tercihim oluyor. Hemen acil gelecek misafire çok kısa sürede hazırlanıyor. Tavsiye ederim.

AFİYET OLSUN.

Ve bu tarifi beni etkinliğe davet eden arkadaşım hasretlilezzetler ' e gönderiyorum.

18 yorum:

  1. canım çok güzele benziyor gerçekten, ellerine sağlık. ablamızın eşine Rabbim'den acil şifalar dilerim.

    YanıtlaSil
  2. denenecekler listeme aldım harika görünüyor canım ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  3. Canım ellerine sağlık çok lezzetli görünüyor deneyeceğim muhakkak..Derya hanımlara da Allah'tan acil şifalar diliyorum..

    YanıtlaSil
  4. Özlemim harika olmuş ellerine sağlık
    krem şantili kek yapmıştım ama kurabiyesi de mutlaka denenmeli nefis olmuş

    YanıtlaSil
  5. Özlemcim,
    ben de senin vesilenle şifa bekleyen tüm hastalara acil şifalar diliyorum

    ve bu pratik tarifine de bayıldım
    ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  6. özlemcim çok güzel bir kurabiyeye benziyor kesinlikle denenmeli :)
    ellerine sağlık canım,sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. Şu anda deniyorum :) mis gibi kokuyo valla! sonuçları yayınlarım canım öptüm

    YanıtlaSil
  8. Hem pratik hem de çok güzel olmuş. ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  9. ellerine sağlık canım,bu tarif çok güzel oluyor bende lokumlu kurabiyeyi bu tarifle yapıyorum.

    YanıtlaSil
  10. ellerine sağlık nefis görünüyor.

    YanıtlaSil
  11. canım yapıcaktımda aklıma takıldı. kabartma tozu koymuyor muyuz acaba?

    YanıtlaSil
  12. Özlemcim denedim kurabiyeni...gerçekten çok leziz oldu hemde yerken pastane kurabiyesi gibi dağılıyor:) tek sorunu şekil veremememdi :)

    YanıtlaSil
  13. Nefis olmuş. En çekici yanı sıvı yağlı oluşu :) Hemen not ediyorum. En kısa sürede deneyeceğim. Elllerinize sağlık. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  14. Daha önce hiç denemedim, ama çok lezzetli görünüyorlar. Üstelik de çok kolay, deneyip tadına bakmak isterim.
    Ellerine sağlık arkadaşım.

    YanıtlaSil
  15. ellerinize sağlık gerçekten çok güzel kurabiyeler. misafirlerim de,kurabiye sevmeyen eşimde çocuklarımda çok sevdiler ve tabi tarif verildi arkadaşlara sevgilerimle

    YanıtlaSil
  16. severek yaparim severekde tuketilen hemde kolay bir tarif .ellerine saglik canim.olsada ysek..

    YanıtlaSil
  17. Kac tane cikar bu malzemelerden ?

    YanıtlaSil
  18. cok güzel oldu bende bugun denedim enfes oldu yiyenler parmaklarini yedi diyebilirim

    YanıtlaSil