17 Ocak 2012 Salı

PORTAKAL KABUKLU LORLU KURABİYE

90. TARİFİN ADI : PORTAKAL KABUKLU LORLU KURABİYE
GÖNDEREN : YEMEK SEVDAM

Sevgili arkadaşıma katılımından dolayı teşekkür ediyorum ve sevgilerimi gönderiyorum. Arkadaşımın birbirinden güzel diğer tariflerini görmek  TIKLAYINIZ .

PORTAKAL KABUKLU LORLU KURABİYE



Malzemeler



Hamuru İçin:



- 125 gr. tereyağ veya margarin

- Yarım çay bardağı sıvıyağ

- Yarım çay bardağı yoğurt

- Yarım çay bardağı şeker

- Yarım paket kabartma tozu

- 1 paket vanilya

- Aldığı kadar un

(Çay bardakları ölçüsü büyük ajda bardağıyladır)



İçi İçin:



- 2 portakalın kabuğu

- Yarım su bardağı şeker

- 125 gr lor peynir

- Su



Hazırlanışı



Öncelikle içi için 2 portakalın kabuğunu küp küp doğruyoruz. Her seferinde suyunu değiştirerek 3 defa kaynatıyoruz. Sonra süzüp yarım su bardağı şeker ve yarım su bardağı su ile birlikte suyunu çekene kadar kaynatıyoruz. Soğuyunca lor peynirle karıştırıyoruz. Tarifte bu aşamada sakın tadına bakmayın vazgeçersiniz diye bir not vardı, tecrübeyle sabittir efendim, merak ettim baktım, vazgeçmedim ama gerçekten garipti. Ancak hamurla pişince nefis oldu. Hamuru için de tüm malzemeleri karıştırıp, yoğuruyoruz. Hamurdan parçalar koparıp arasına portakal kabuklu lorlu harçtan koyup yuvarlıyoruz. 180 derece fırında üzeri pembeleşene kadar pişiriyoruz. Ilıyınca üzerine bolca pudra şekeri döküp servis edebiliriz. Bu tarife göre 26 kurabiyem oldu, bilginize. Afiyetle kalın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder