3 Eylül 2010 Cuma

ÇITIR KADAYIF

Bu tarifi yıllar önce Oktay Ustadan almıştım. Gerçekten çıtır çıtır oluyor.
Malzemeler (35 cmlik tepsi ölçüsü)


500 gr kadayıf
2 çay bardağı sıvıyağ
1 kase ceviz
1 yemek kaşığı margarin

Şerbeti:
4 su bardağı şeker
3.5 su bardağı su

Yapılışı:

İlk olarak şerbeti ocağa koyulur. Şerbet kaynayınca 10 dakika daha kaynatılır, birkaç damla limon suyu eklenir. Altı söndürülüp, soğumaya bırakılır.
Tepsi 1 yemek kaşığı margarin ile yağlanır.
Kadayıf ikiye bölünür. Yarısına 1 çay bardağı sıvıyağ gezdirilir ve tepsiye iyice yerleştirilir. Ceviz serpilir. Diğer yarım kalan kadayıfada kalan 1 çay bardağı sıvıyağ gezdirilir, harmanlanır ve cevizin üzerine yayılır. Ve tekrar bastırılır.


Isıtılmış fırında kadayıf pişirilir. Fırından çıkınca soğumaya bırakılır. Kadayıf ılıyınca üzerine soğumuş olan şerbet gezdirilir.


AFİYET OLSUN

16 yorum:

  1. Elinize sağlık çıtır çıtır ne güzeldir ,imrendim şimdi bende yapayım bari.Hayırlı cumalar.

    YanıtlaSil
  2. çıtır çıtır ne güzel bayrama yakışacak bir lezzet
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. Oktay ustamdansa tarif 10 numara demektir :) zaten görüntüden de belli,çıtırr..Ellerine sağlık..sevgiler.Hayırlı cumalar

    YanıtlaSil
  4. Canım ellerine sağlık tamda tatlı krizindeyken
    bu bana yapılırmı çok öpüyorum.

    YanıtlaSil
  5. ellerine sağlık özlemim...alayım mı tabağı...nefis görünüyor. öpüyorum çok...

    YanıtlaSil
  6. Hayırlı cumalar. Ellerinize sağlık. Çok leziz ve iştah açıcı görünüyor.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
  7. harika bir görüntüsü var,lezzeti kim bilir ne kadar harikadır,ellerine sağlık,sevgiler....

    YanıtlaSil
  8. canım ellerine sağlık çok güzel görünüyo bende bayrama yapıcam nasip olursa hayırlı cumalar

    YanıtlaSil
  9. ÖNCELİKLE ARAMIZA HOŞGELDİN.BURADA GÜZEL VAKİT GEÇİRMENİ DİLERİM.
    BU ARADA TARİFLER ÇOK GÜZEL ELLERİNE SAĞLIK.
    GÖRÜŞMEK ÜZERE:))
    SEVGİLER

    YanıtlaSil
  10. ellerine sağlık kadayıf ın ayrı bir havası vardır tatlıların içinde,hem çeşit açısından hemde lezzet açısından..
    selamlar

    YanıtlaSil
  11. sa.Özlemim,üzerinede şöyle Maraş dondurması nefis,nefis oh şifalar olsun..A.E.O

    YanıtlaSil
  12. Ozlecigim,
    bende çok mutlu oldum memleketimde oturan bir blogcuyla tanistigim için :)

    Tatlilar arasinda kadayifin yeri bir baskadir benim için,ellerine saglik olsun canim,
    muhabbetle...

    YanıtlaSil
  13. Ellerine sağlık canım, nefis görünüyor..

    YanıtlaSil
  14. Kadayıf tatlısını çok severim ellerine sağlık.Sevgiler...

    YanıtlaSil
  15. Çıtır kadayıf nefis görünüyor,Ellerine sağlık,Kadir geceniz mübarek olsun,sevgiler.

    YanıtlaSil
  16. canım ellerine sağlık süper olmuş.bu arada desteklerinden dolayı teşekkür ediyorum canım.güzel yorumun için de öyle.hayırlı bayramlar diliyorum arkadaşım .sevgiler

    YanıtlaSil