10 Ocak 2012 Salı

PROFİTEROL

46. TARİFİN ADI : PROFİTEROL
GÖNDEREN : SİBEL - İSH

Sevgili arkadaşıma katılımından dolayı teşekkür ediyorum ve sevgilerimi gönderiyorum. Arkadaşımın birbirinden güzel diğer tariflerini görmek  TIKLAYINIZ .

Malzemeler: 3 yumurta
1 bk su
1 bk un
100 gr margarin
1 fiske tuz
Önce suyu tencerede kaynatın. Margarini ekleyip, eritin. Bir fiske tuz atıp, 1 bk unu ekleyip hızla karıştırın. Hamur hafif sararana dek karıştırın ve ateşten alın. Ilıyınca teker teker yumurtaları kırın ve her seferinde hamura yedirin. Kaşıkla, istediğiniz büyüklükte, hamurdan parçalar alıp yağlı kağıt serilmiş tepsiye koyun. Önceden ısıtılmış fırında (mutlaka kızgın fırına sürülecek) 200 derecede pişirin. Parçalar kabarıp, üstleri kızarınca fırından alın ve soğumaya bırakın. Soğurken içinin kremasını yapabilirsiniz.

Krema Malzemesi: 1/2 kg süt
1 bk şeker
3 kaşık tepeleme un
100 gr margarin
vanilya
Sütü ve şekeri çıpıp, tencereye alın. İçine unu ve vanilyayı ekleyip, sürekli karıştırarak muhallebi kıvamında pasta kremasını yapın.
Ilıyınca topları alt kısmından bıçakla biraz kesin ve küçük kaşıkla içini krema ile doldurun. Topları kule gibi üst üste dizin.
Profiterolün üst çikolata sosuna gelince tembellik yapıyorum ve hazır çikolata sosu kullanıyorum.
Afiyet olsun!

3 yorum:

  1. Hızlı hızlı geziniyordum birde baktım profiterol en sevdiğim şeylerden biri, tarifini aldım ama yapmaya cesaretim olur mu bilmem:)

    YanıtlaSil
  2. Merak etmeyin, yapabilirsiniz. Sadece fırın ayarı önemli:)

    YanıtlaSil
  3. Merak etmeyin, korkulacak gibi değil. Fırın ısısını iyi ayarlayın yeter:)

    YanıtlaSil