17 Ocak 2012 Salı

FRAMBUAZ SOSLU CHEESE KEK

87. TARİFİN ADI : FRAMBUAZ SOSLU CHEESE KEK
GÖNDEREN : EMEL MUTFAKTA

Sevgili arkadaşıma katılımından dolayı teşekkür ediyorum ve sevgilerimi gönderiyorum. Arkadaşımın birbirinden güzel diğer tariflerini görmek  TIKLAYINIZ .
Alt taban malzemeleri:

1 yumurta.
70 gr toz şeker.
70 gr tereyağı.(biz oda sıcaklığında margarin kullandik.)
200 gr un.
1 çay kaşığı kabartma tozuç (ben bir paket koydum)

oda sıcaklığında margarinimizi hamur yoğurma kabımıza koyalım. Diğer malzemeleri de ekleyip güzel, kıvamlı bir hamur hazırlayalım. Hamurumuzu kalıbımızın kenarlarına ve tabanına orantılı ve ince bir şekilde yayalım. Hamuru yaydığımız kalıbımızı kenarda bekletelim.
İç harç :

1 yumurta.
200 gr toz şeker.
500gr Quark ( tuzsuz labne peyniri - süzme yoğut ) olabilir.
1 çay bardağı sıvı yağ.
yarım litre süt.
1 paket sahne pudding pulver. ( hazır pakette içinde şeker olmayan sahne puding tozu )
1 paket vanilya şekeri.

Malzemeleri mikser yardımı ile güzelce çırpalım.( Yumurta, şeker, Quark, sıvı yağ, vanilya şekeri, sahne puding tozu. Hepsini güzelce çırptıktan sonra karışıma yarım litre süt ekleyelim, tekrar çırpalım. Karışımı kalıba yerleştirdiğimiz hamurumuzun üzerine dökelim. ( Karışımın kıvamı oldukca cıvık oluyor, panik yapmaya gerek yok, pişince katılaşıyor.)

175-180 C* 50 Dakika pişirelim.( farklı fırın larda pişirme süresi uzun yada kısa olabilir.)

NOT: Bu yazdığım tarif normal yuvarlak kek kalıbı için. Ben tepside pişirdiğim için bazı malzemelerde çoğaltma yaptım. Mesela ( 2 paket sahne puding tozu kullandım, süt oranını da buna göre artırdım. yaklaşık 1 litre kadar süt kullandım.)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder