11 Ocak 2012 Çarşamba

BAHAR RULOSU

61. TARİFİN ADI : BAHAR RULOSU
GÖNDEREN : ANNEMİN KIZIYIM

Sevgili arkadaşıma katılımından dolayı teşekkür ediyorum ve sevgilerimi gönderiyorum. Arkadaşımın birbirinden güzel diğer tariflerini görmek TIKLAYINIZ .

Malzemeleri:
500 gr Danaeti kiymasi
500 gr Tofu
5 Havuc
1 Pirasa
2 Sogan
1 aci sivri Biber
3-4 dis Sarmisak
1 ceviz büyüklügünde Zencefil
1 kavanoz Mango Filizi
1-2 yemek kasigi Elma sirkesi(veya Balsamiko)
Tuz, Karabiber
Zeytinyagi

500 gr Asya yufkasi (asya marketlerinde bulunuyor, ama bizim yufka ile de oluyor)

Yapilisi:
2 yemek kasigi zeytinyagi ile kiyma kavrulmaya alinir. Sürekli karistirarak kavrulur sonra suyunu birakinca agzi kapatilarak kisik ateste 5 dakika kendi halinde pisirilir. Kiymanin icine incecik kiyilmis sogan ve sivri biber ilave edilerek devam karistirilarak kavrulur. Rendelenmis zencefil de ilave edilir. Sonra Tofu eklenir ve tavada tofu dibine tutmasin diye elma sirkesi veya (Balsamiko)ilave edilir. 2-3 dakika kavrulur ve ocaktan alinir, rendelenmis havuc, cok ince dogranmis pirasa, sarmisak, mango filizleri ve baharatlarda ilave edilerek yogrulur (veya mutfak robotunda karistirilir).
20x20 veya 15x20cm dikdörtgen yufkalara bu hazirlanan icden bolca konulur ve sikica sarilir. Tüm yufkalar iclenince, taflon tavaya 2-3 yemek kasigi zeytinyagi eklenrerk rulolar kizgin atesde hertarafi cevirilerek bir kac dakikda kizartilip kagit havlu yayilmis tabaga alinir.
Tüm rulolar kizarinca kagit yayilmis tepside firinida sicak sicak bekletilir, ve servis tabaginda sofraya alinir.
Afiyet Olsun!

2 yorum:

  1. ELLERİNE SAĞLIK:)
    BÖREĞİN ÇOK GÜZEL:)
    BİR TANE ALDIM:)
    HMMM ÇOK GÜZEL:)
    BEN DE BEKLERİM:)
    BENİM BÖREĞİMDEN DE TAT.

    YanıtlaSil
  2. mmmmmmm...olsa'da yesek ,tofuyu hiç tatmadım ,görüntüsü mmmm...

    YanıtlaSil