14 Ocak 2012 Cumartesi

DONAT

79. TARİFİN ADI : DONAT
GÖNDEREN : MAZESİN YEMEKLERİ

Sevgili arkadaşıma katılımından dolayı teşekkür ediyorum ve sevgilerimi gönderiyorum. Arkadaşımın birbirinden güzel diğer tariflerini görmek  TIKLAYINIZ .

malzemeler :
-3 yumurta
-1 su bardağı toz şeker
-3-4 çorba kaşığı sıvı yağı
-2 paket kabartma tozu
-1 paket vanilin
-1 su bardağı yoğurt
-un -yumuşak hamur olacak

hazırlanışı : yumurta ,sıvı yağı,şeker,vanilin karıştırılır,yoğutr bir kösesine dökülür ,üstüne kabartma tozu boşaltılırıl ,bir çatal ile ikisi beraber karıştırılır ,kabaracak,sonra bütün malzemeleri beraber karıştırın ,unu azar,azar ilave edin,kulak memesi kadar yumuşak,nerdeyse yapışkan hamur olmalı .Ben 5-6 saat sonra yaptım,bir gece bile bekleyebilir ,en az 2 saat beklerse çok daha güzel olurlar .1 sm.kadar beze açın,çay bardağı ile ( her defasında bardağı una battırın'ki düzgün şekiller çıksın ,ortasını ,simit şekli vermek için bir kola kapağı ile kesin ( una battırın kapağı ) .Geniş ve derin bir bir tencereye 3 sm. kadar sıvı yağı doldurun ,ne az ,ne fazla ( fazla olursa yağı dışarı çıkar pişerken ) .Ocağın en büyük olanı yarıyarıya açık olacak,kızgın yağıya 4-5 tane donat atın,hemen tencereyi iki elle tutun ve yavaşça sallayın içindeki donatları,,5-6 kere salladıktan sonra göreceksiniz hamurun kesik tarafları yuvarlanmış ,sonra hemen çevirin ,4-5 kez alt üst yaparsanız donatlar hem içini daha iyi alır,hem kadife gibi olurlar .Adım adım yazdım'ki en iyi sonuç alabilirsiniz ,aslında hiç zor deyil ,yağıdan çıkardıktan sonra pudra şeker sepeleyin,Homar ( Simsanlardan) üzülmesin'diye yarısının üstüne çikolata eritip döktüm .
Orijinalinde amonyak soda kullanılır ( hem daha güzel kabarır ,hem kolay bayatlamaz ),soğuduktan sonra hiç kokusu kalmıyoru ,ve ertesi güne kadar kalarlarsa daha da lezetli olurlar .

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder