31 Ocak 2012 Salı

ISLAK KEK

136. TARİFİN ADI : ISLAK KEK
GÖNDEREN : MUTFAK DİLİ

Sevgili arkadaşıma katılımından dolayı teşekkür ediyorum ve sevgilerimi gönderiyorum. Arkadaşımın birbirinden güzel diğer tariflerini görmek  TIKLAYINIZ .

Malzemeler:



  • 4 Yumurta
  • 2 Su bardağı şeker
  • 1 Buçuk su bardağı süt
  • 1 Su bardağı sıvı yağ
  • 3 Yemek kaşığı kakao
  • 2 buçuk su bardağı un ( bardak ölçüsüne göre değişebileceği için eksiltilebilir veya arttırılabilir)
  • 1 pk kabartma tozu
  • 1 pk vanilya
Hazırlanması:

  1. Süt, sıvı yağ ve şeker ve kakao derin bir kapta şeker eriyene kadar çırpılır.
  2. Bu karşımdan 1 su bardağı ayrılır.
  3. Ayrı bir kapta yumurtalar çırpılır ve diğeri kabın içindeki karışıma eklenir ve yavaşça çırpmaya devam edilir. Kıvamı ne çok yoğun ve de çık cıvık olmayacak. Kaşıkla alırken hafif akıcı kıvamda olmalı karışım.
  4. Elenmiş un,kabartma tozu vanilya karışıma eklenir ve kaşıkla iyice karıştırılıp yağlanmış tepsiye veya kek kalıbına dökülür.
  5. Önceden 170 derecede ısınmış fırında ilk 20 dakika kapağını açmadan,içine batırdığımız kürdan temiz çıkana kadar pişirilir.
  6. Fırından çıkan kek 2 dakika sonra dilimlenir ve ayırdığımız 1 su bardağı sos kaşıkla her yerine eşit gelecek şekilde üzerine dökülür.
İlave olarak şu söylemek istiyorum ben keki dilimlemedim ve önceden ayırdığım bir bardak sosu kaşıkla tüm kekin üzerine gezdirdim. Daha sonra hindistan ceviziyle süsledim. Bu size kalmış üzerini çekilmiş fıstık, ceviz ve ya renkli pasta süsleriyle de süsleyebilirsiniz.
Keki dilimlere ayırırken dikkatli olun fazla parçalanmasın..
Afiyet olsun!

4 yorum:

  1. Canim tesekkur ederim.
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. Son tarif benim oldu galiba tevafuk. Tesekkurler bu guzel etkelige ev sahipliyi yapdiginiz icin. Devamini bekleriz iyi gunler..

    YanıtlaSil
  3. canım benim bu ne leziz bir görüntü.ellerine sağlık diyorum ve sevgiler gönderiyorum

    YanıtlaSil