14 Ocak 2012 Cumartesi

DAMLA ÇİKOLATALI KEK

82. TARİFİN ADI : DAMLA ÇİKOLATALI KEK
GÖNDEREN : BAHAR ÇİÇEĞİ

Sevgili arkadaşıma katılımından dolayı teşekkür ediyorum ve sevgilerimi gönderiyorum. Arkadaşımın birbirinden güzel diğer tariflerini görmek  TIKLAYINIZ .

3 adet yumurta
150 gr tereyag
150 gr seker
1 cay bardagi toz badem
1 bardak damla cikilota
200 gr beyaz cikolata rendesi
1 paket vanilya
3 yemek kasigi kakao
1 paket kabartma tozu
2, 2.5 bardak un

Sekerle yumurtalar koyu kivam alincaya kadar cirpilir,yaklasik 5 dakika
Eritilmis tereyag,vanilya,toz badem,kakao ilave edilirekek cirpmaya devam edilir.
Damla cikilota eklenir,un ile kabartma tozu ilave edilerek karistirilir.
Yaglanmis unlanmis kek kalibina hamur dökülür.Isitilmis 170 derece firinda pisirilir.
Beyaz cikilotanin yarisini benmari usülü eritip soguyan kekin üzerine catalla serpistirdim. Rendelenmis diger yarisinida araliklarlar birakarak kekin üzerine koydum.

5 yorum:

  1. Elim boş gelmeyeyim dedim Özlemcim. Bu kurabiyeler de benden. Sevgiler.

    http://neslicetarifler.blogspot.com/2011/12/hindistan-cevizi-dolgulu-kakaolu.html

    YanıtlaSil
  2. nefis görünüyor, ellerine emeklerine sağlık.

    YanıtlaSil
  3. özlem hanım sen iste istedigin tarif demiştim sayfamda sıcak sıcak taş fırında ekmek taze tereyağ kargı tulum peynir alabilirsin

    YanıtlaSil
  4. Merhabalar, tarifimi bloğumda yayınladım biraz geç oldu ama. Yine siz mi alacaksınız resimleri aktarmayı bilmediğim için yalnızca tarifi ekleyebiliyorum. Kolay gelsin

    ŞOKALLA DOLGULU TOP KEK
    Malzemeler
    2 yumurta
    1.5 buçuk su bardağı toz şeker
    1 su bardağından bir parmak eksik sıvı yağ
    2.5 buçuk bardak un
    1 su bardağı süt
    1 paket vanilya
    1 paket kabartma tozu
    ve dolgu malzemesi olarak kullanacağımız şokella veya evinizdeki reçelde olabilir.

    Not : su bardağını hangi büyüklükte kullandım ise, bütün malzemelerde aynı su bardağını ölçü olarak kullanıyorum.

    Klasik kek yapıyoruz. Yukarıdaki resimdeki gibi ister kağıt kaplara, isterseniz silikon kaplara bir yemek kaşığı yardımıyla bir miktar kek hamuru koyuyoruz. Arasına koymak istediğimiz dolgu malzemesini (bu şokell olabilir, pekmez olabilir evde yenilmeyen reçeller veya taneleri olabilir) tekrar üzerine hamur koyuyoruz ve pişiriyoruz. Hımmm hımmm pek bi lezzetli oluyor. Afiyet olsun.

    YanıtlaSil
  5. cikolatali olsunda, farketmez diyenlerdenim :) buda harikaa gorunuyor. Tarifi hemen bir kenara yaziyorum :)
    Tesekkurler :)

    http://kucukseylerr.blogspot.com/

    YanıtlaSil