10 Şubat 2012 Cuma

EL AÇMASI MAYALI BÖREK


Hayırlı cumalar diyerek bugünkü yazıma başlıyorum. Bu börekler hamur açamayanların bile açıp lezzetle yiyeceği bir börek oluyor. Ben kıymalı olarak yaptım ama bu börek patates kavurması, ıspanaklıda çok güzel oluyor.
Bu börekleri yuvamaya' nın hediye olarak göndermiş olduğu instanta maya ile yaptım.

Malzemeler:
1 çay bardağı süt
1 çay bardağı sıvıyağ
1 çay bardağı ılık su
1 tatlı kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı şeker
1 paket instant maya
Aldığı kadar un

İç malzemesi:
250 gram kıyma
1 adet kuru soğan
tuz
karabiber, pulbiber

Yapılışı:
İlk olarak iç malzemesi hazırlanır. Çünkü hamur mayalanmayacak. Kıyma ocağa koyulur, suyunu salıp çekene dek kavrulur. Altı söndürülür, içine ince ince kıyılmış soğan eklennir, baharat ve tuz atılır, soğumaya bırakılır.
Hamur yoğrulur, hafif ele yapışan bir hamur olacak.  Hamur 4' e bölünür. İnce açılır, eğer merdane ile açamıorsanız eliniziyağa batırarak inceltin. Sündürün. İç harç serpilir. Rulo yapılır. 3-4 parmak eninde kesilir. Tepsiye dizilir, yumurta sarısı sürülür. Hiç bekletmeden hemen fırına sürülür pişirilir.

AFİYET OLSUN.

Bu tarifimi 72. Porselen demlik çay sati etkinliğine ev sahipliği yapan guloannemutfakta' ya gönderiyorum ve kendisine kolaylıklar diliyorum. Kendisine beni bu etkinliğe davet ettiği için çok teşekkür ederim

tombul tarifler arkadaşımızın ev sahipliği yaptığı "çay kahve bahane" etkinliğe katılmak için çok sevdiğim bir tarifi paylaşıyorum.Kendisine beni bu etkinliğe davet ettiği için çok teşekkür ederim

27 yorum:

  1. Tarifi,çok kolay keza malzemeler hemen hemen her evde olabilen malzmler.Çok güzel görünüyorlar bu harika sunum için emeğinize sağlık çok teşekkürler.İyi geceler

    not...yazılı ve görsel basında "maya" ile ilgili özellikle yaş maya nın sağlığa zararlı olduğu söyleniyor bu konuda ikilemde kalıyoruz bazen kime inanalım bu da bir muamma:(
    sahi zararlı mı?

    YanıtlaSil
  2. Canım, tarifinizi yayınlandım.Katılımınızdan dolayı çok tşk ederim.O güzel tariflerinizle etkinliği desteklerinizi bekliyorum sevgiler

    YanıtlaSil
  3. hem el açması hemde mayalı hımm daha ne olsun şahane ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  4. el açması börekleri çok severim ellerine sağlık çok nefis olmuş. Katılımın için teşekkür ederim tarifin yayında tatlım sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Ne güzel gözüküyorlar,ekrandan girip alasım geldi tabağıyla:)
    Ellerine sağlık canım..
    Börek vazgeçilmezdir,candır benim için:)
    Hayırlı cumalar olsun..

    YanıtlaSil
  6. Olsa da yesek oldum valla şimdi. Ama bu kiloları ne yapacağım değil mi? Olsun bir tane yiyebilirim. Çok lezzetli görünüyor. Ellerine sağlık ve afiyetle olsun inşallah. Hemen arşivime aldım.

    YanıtlaSil
  7. Eline sağlık özlem, hayırlı cumalar sanada:)

    YanıtlaSil
  8. Ahh ahh elde acamam kı ben..
    Becerı yok ben de.
    Elde acılınca lezzetı de doyulmaz oluyor.
    Ellerıne sağlık bereketı bol olsun..

    YanıtlaSil
  9. Nefis bir börek olmuş. Ellerine sağlık canım. Sevgiler..

    YanıtlaSil
  10. Ellerine saglik canim afiyetler olsun .

    YanıtlaSil
  11. Cok lezzetli olduguna eminim ama ben sadece resmine bakmakla yetinecegim. Hamur acamiyorum maalesef, daha dogrusu denemeye cesaretim yok. Ellerine saglik tatlim...

    YanıtlaSil
  12. eline sağlık çok leziz olmuştur eminim.

    YanıtlaSil
  13. canım yaptım fakat resim kalitesinde bir değişiklik oldu sanırım ben büyük boy kullandığm için mi bilmem sevgiler

    YanıtlaSil
  14. Bir el açaması börek için çok pratik
    Çok merak ettim.
    Deneyeceğim mutlaka
    Ellerine sağlık
    İyi hafta sonları

    YanıtlaSil
  15. el açmasıda başk agüzel olur canım.kıymalı pek yemem ama peynirlisini çok severim.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  16. Gerçekten de güzel oluyor bence herkes bir kez de olsa ben yapamam demeden denemeli. Ellerine sağlık, iyi hafta sonları..

    YanıtlaSil
  17. olsa hayır demem bu saatte:) ellerine emeklerine sağlık...

    YanıtlaSil
  18. çıtır çıtır nefis olmuştur eminim ellerine sağlık canım sevgiler mutlu huzurlu hafta sonları

    YanıtlaSil
  19. el açması gibisi var mı ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  20. özlemcim nasılsın gülüm
    :)
    mmmmm çok güzel börekler
    aldım arama
    ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  21. El açması böreğin lezzetini hiçbirşeye değişmem..
    Ellerine sağlık cnaım..
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  22. nefisss gözüküyor...çıtır çıtır ellerine sağlık.......

    YanıtlaSil
  23. El açması böreklere bayılırım ellerine sağlık. İzleyicilere bende seni almak isterdim ama blogger izin vermiyor, belli bir sayısı varmış ve bende o sayıyı doldurmuşum.

    YanıtlaSil
  24. elde açılan hamur daha lezzetli oluyor ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  25. özlemcim ellerine sağlık nefis ötesi görünüyor afiyet şeker olsun canım. sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  26. ellerine sağlık canım.) böreklerin nefis görünüyor.)
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  27. Gercekten el acmasi borekler ayri bi guzel oluyor hamurumu yaptim beklemekteyim ben peynirlisini yapcagim tesekkur ederim

    YanıtlaSil