2 Aralık 2010 Perşembe

FIRINDA KUZU TANDIR

19. TARİFİN ADI: FIRINDA KUZU TANDIR
      GÖNDEREN: SUSAM ÇÖREKOTU

Sevgili arkadaşıma katılımından dolayı teşekkür ediyorum ve sevgilerimi gönderiyorum. Arkadaşımın birbirinden güzel diğer tariflerini görmek için  TIKLAYINIZ .

FIRINDA KUZU TANDIR

Şöyle nar gibi tandırda kızarmış et olsa da yesek diye aklımıza gelince ben de evdeki şartlarla yapmaya çalıştım gerçeği gibi olmasa da çok lezzetli oldu


1 adet kuzu ön kol yetti

Eti güzelce yıkayıp düdüklü tencereye koydum üstünü basacak kadar kaynar su ve 1 adet kabuğu soyulmuş baş kısmı 4 e bölünmüş soğanla birlikte ocağa koyup eti dağılmayacak kadar pişirdim

Et için püf noktası:eğer etin lezzetli olmasını istiyorsak mutlaka sıcak kaynar su ile haşlamalıyız çünkü:etin üstüne sıcak su döküldüğünde etin üstünde koruyucu bir tabaka oluşur böylelikle etin kendi suyu içinde kalır ve lezzetli olur


Eğer et suyu kullanmak istiyorsak o zaman et soğuk su ile haşlanır lezzet suyuna geçer


Et pişerken veya haşlanırken tuz atılmaz en son atılır,önce atılırsa et pişmez sert olur


Haşlanan eti ve 1 adet patatesi fırın kabına koyup etin üstüne 2 kaşık kadar domates rendesi, kekik,pul biber döküp kızgın fırında et nar gibi olana dek tuttum


Yanına et suyunu kullanarak bol domatesli(domates rendesi) bulgur pilavı pişirdim


Harika lezzetli oldu

2 yorum: