14 Aralık 2010 Salı

ELMALI RULO ÇÖREKLER

57. TARİFİN ADI: ELMALI RULO ÇÖREKLER
     GÖNDEREN : MİNTİCİM

Sevgili arkadaşıma katılımından dolayı teşekkür ediyorum ve sevgilerimi gönderiyorum. Arkadaşımın birbirinden güzel diğer tariflerini görmek için  TIKLAYINIZ .
MALZEMELER



125 gr. margarin


1 çay bardağı sıvıyağ


1 çay bardağı yoğurt


2 yumurta


1 su bardağı şeker


5 su bardağı un


1paket kabartma tozu


1 paket vanilya






İÇ MALZEMESİ


4 adet elma


3 yemek kaşığı şeker


1 tatlı kaşığı tarçın


1 çay bardağı ceviz


yarım çay bardağı su






YAPILIŞI


1-Elmaları soyunuz ve rendeleyiniz..şeker ve suyu da katıp,suyunu çekip karamelize oluncaya kadar pişiriniz.üzerine en son ceviz ve tarçın serpip karıştırınız ve soğumaya bırakınız.


2-Hamuru yapmak için;önce margarin ve şekeri mikserle iyice çırpınız..içine yoğurt,yumurta ve sıvıyağı da ekleyip çırpmaya devam ediniz.sonra elenmiş un,vanilya ve kabartma tozunu ilave edip,yumuşak bir hamur elde ediniz.


3-hamuru iki parçaya bölünüz ve yarım santim kalınlığında açınız.ben biraz kalın açtığımın farkındayım.lütfen siz daha ince açmaya çalışınız.ve üzerine soğuyan içten yayarak açtığınız hamuru rulo halinde sarınız.






4-eğer aceleniz yoksa,buzdolabında yarım saat veya bir saat bekletin.benim acelem olduğundan yaklaşık 15 dakika kadar dondurucu da beklettim ki kafi geldi.acelesi olanlar bu yöntemi uygulayabilirler...






5-daha sonra birer parmak kalınlığında dilimler halinde keserek yağlı kağıt serilmiş tepsiye diziniz.175 derecelik önceden ısıtılmış fırında hafif pembeleşene kadar pişiriniz.

1 yorum: