16 Eylül 2010 Perşembe

DOMATESLİ ACI BİBER TURŞUSU

Evet bugün sizlere Sibel ablamın yoğun isteği üzerine acılı domatesli turşu tarifimi paylaşmak istiyorum. Sibel abla benim komşum olurdu ve haziran ayında taşındılar. Geçtiğimiz sene günlerimizde ve çay sofralarımızda sunmak için annem yapıp göndermişti. Ve gelen bütün misafirlerim çok beğenerek yemişlerdi. Hepsine afiyetler olsun. Tarifini annemden aldım ve bu sene de ben kendim yaptım.


Sibel ablacım şimdiden afiyetler olsun.

DOMATESLİ ACI BİBER TURŞUSU

Malzemeler:
5 kilo domates (salçalık)
2 kilo gram yeşil acı biber
1 su bardağı sirke
1 su bardağı zeytinyağ
2 baş sarımsak
2 tatlı kaşığı tuz

Yapılışı:

Domatesler yıkadıktan sonra ikiye bölerek geniş bir kabın içine rendeleyin. Geniş bir tencerede yaklaşık 1 saat pişirin. Sirke, zeytinyağı, tuz, dövülmüş sarımsakları katın. Biberlerin saplarını temizleyin. Yıkadıktan sonra irice doğrayarak domatesli karışıma katın. 15 dakika daha kaynatın. Altını söndürür söndürmez hemen kavanozlara doldurun. Ağzını sıkıca kapatın. Ters çevirerek üzerine bir örtü örterek karanlık ortamda 1 hafta bekletin. 1 hafta sonra kullanılmak üzere buzdolabına koyun. Yenileceği zaman kavanoz açılır, kalan kısmı tekrar buzdolabına koyulur.
AFİYET OLSUN

9 yorum:

  1. Yemeklere lezzet katacagindan eminim. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. bende çok severim canım ellerine sağlık.öpüyorum...

    YanıtlaSil
  3. Bayılırım acıya ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  4. nefis olmuş Özlemcim geçmişte bende çok yapardım ama şimdi nerdeee...
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  5. elinize sağlık çok güzel görünüyr

    YanıtlaSil
  6. Kış hazırlıkları başladı...:) Ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  7. özlemcim ben daha yapamadım kısmet olmadı inş. bu sene için yapıcam :)
    afiyet bal olsun şimdiden sana
    sevgiler

    YanıtlaSil
  8. Valla acının hertürlüsünü yerim,eminim nefis lmuştur,ellerine sağlık,sevgiler

    YanıtlaSil
  9. mımm ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil