2 Eylül 2010 Perşembe

DOMATES SOSLU KARIŞIK KIZARTMA

Dünkü yemeğimiz domates soslu karışık kızartma. Yaz ayının vazgeçilmezi  olan karışık kızartma sarımsaklı ekşili domates soslu olarak sevilerek bizim evde yenir.  Çok sağlıklı değil biliyorum ama yeniyor işte.
MALZEMELER
3 adet patates
2 adet kabak
2 adet patlıcan
5 adet sivri biber
SOSU:
4 adet büyük domates
1 yemek kaşığı zeytinyağ
yarım limon suyu
3 diş sarımsak
tuz
YAPILIŞI:
İşe ilk olarak sebzeleri doğramakla başladım. İlk olarak patlıcanları alacalı soyup, uzun uzun dilimledim ve tuzlu suya koydum. Ardından patatesleri, kabağı soydum, yıkadım ve kızartmalık doğradım.
yağda ilk olarak patatesleri kızarttım. Daha sonra sırasıyla kabak, biber, yıkanıp kurulanmış patlıcanları kızarttım. ayrı bir tavada ise zeytinyağına küp küp doğranmış domatesleri koydum. 10- 15 dk pişirdim. limon suyu ve tuzunu da attım. Altını söndürmeye yakın dövülmüş sarımsağı ekledim. Ve kızartılan malzemelerin üzerine bu sosu döktüm.  AFİYET OLSUN.

17 yorum:

  1. Ellerinize sağlık. Çok güzel olmuş. Çok leziz ve iştah açıcı görünüyor.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
  2. Canım böreklerle kızartmaları takas yapabiliriz
    tabii bir kısmını:))Ellerine sağlık kocaman öpü
    yorum.

    YanıtlaSil
  3. Fuat bey, teşekkür ederim. valla çok ekmek yediriyor.
    deryacım, teşekkür edrim canım benim.

    YanıtlaSil
  4. Kızrtma herzaman seviliyor,birde kilo aldırmasa hergün yiyebilirim.Nerdeeeee.Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  5. Evet böyle muhteşem kızartmalar bir iki dilim derken kocaman ekmeği yediriyor sana katılıyorum Özlemcim
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  6. bizdede kızartmanın domatesli ve yoğurtlusu çok sevlir, ellerine sağlık ...

    YanıtlaSil
  7. pek lezzetli görünüyor kızartma..ellerinize saglık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  8. özlemciğim canım çok güzel olmuş ellerine sağlık afiyet şifa olsun inşallah

    YanıtlaSil
  9. Kızartma gibisi yok ellerine sağlık
    afiyet bal olsun
    ayrıca dünkü dogum günü mesajın içinde çok teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  10. Ellerine saglik olsun,çok lezzetli oldugu kesin birde ekmegi çok yedirmese degilmi???
    Hayirli iftarlar...

    YanıtlaSil
  11. bayılırım kızartmaya, başka bişi aramam:)
    ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  12. kızartmaaaa bayılırımmm ... ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  13. Kim hayır der kızartmaya. Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  14. "Hayır" denemeyecek bir lezzet, her öğün yiyebilirim:)) Ellerinize sağlık, nefis görünüyor. Afiyet olsun.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  15. Özlemciğim ellerine sağlık bloğun hayırlı olsun bloğumu izliyormuşsun fakat ben özlemleri karıştırmışım yeni uğrayabildiğim için kusura bakma bundan sonra tariflerinin takibindeyim sevgiler..

    YanıtlaSil
  16. Zararlı diyorlar ama lezzetine birşey diyemiyorlar bayılırım ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  17. Çoookkk severim,olsada yesem şimdi,özlemcim rejime başladım,bloğun tehlike arz ediyor,ama takipçinim...

    YanıtlaSil