16 Kasım 2011 Çarşamba

YALANCI KELLE PAÇA ÇORBASI

Çorbamızı yaptığınızda bu çorbanın kemikli etten yapıldığını söylemezseniz çorbayı kelle paça çorbası zannedip içiyorlar. O kadar gerçekçi bir çorba ki. Mutlaka denemelisiniz. Bol sarımsaklı ekşili. Şu soğuk kış günlerinde içinizi ısıtacak şifalı bir çorba.

Ben malzemeleri göz kararı veriyorum.

Malzemeler:
İsteğe göre kemikli eti su ekleyip düdüklü tencerede 1 saat haşlıyoruz. Sonra etleri kemikten ayırıp güzelce didkliyoruz.
Bir tencereye az zeytinyağ koyuyoruz. İçine biber salçası ekleyip kavuruyoruz. et suyunu ve didklenmiş etleri ekleyip, kaynamaya bırakıyoruz. İstediğiniz acı miktarına göre pul biber ekliyoruz.
1 baş sarımsak ayıklanıp güzelce dövülür, bir kenarda bekletilir.
1 adet limon suyu hazırlanır.
Kaynayan suya istediğiniz ekşiliğe göre limon ekleyip, tuzunu ayarlıyoruz yaklaşık 15 dakika kaynatıyorz, kapağı açık olarak. İndirmeye yakın dövülmüş sarımsak eklenir, altı söndürülür. Ve servise hazır.
AFİYET OLSUN.

18 yorum:

  1. Canım ellerine sağlık çok leziz sev
    giler.

    YanıtlaSil
  2. of of bu buz gibi havada ne güzel olur hımm ellerine sağlık afiyet bal olsun
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  3. gerçeği ya da yalancısı...hepsini severim bu tür çorbaların
    iki gündür de hastayım zaten...şimdi görünce olsa da içsem şöyle biraz da acı ekleyerek dedim :)

    YanıtlaSil
  4. Bu soğuk günlerde iyi gider. Ellerine emeklerine sağlık..

    YanıtlaSil
  5. çok güzel bir çorba bence.gerçeğinden daha güzel..kelle ile yapamam herhalde zaten:)))bu hali daha harika.ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  6. Bende de var bugün ,ben salçasız yapıyorum,limon yumurta ve bir kaşık un ve yoğurtla terbiye yapıyorum.Sarımsak ve sirke ,süperrr,ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  7. hava kapalı hafiften kar yağıyor sıcacık ne hoş olur; sizlere afiyet olsun .

    YanıtlaSil
  8. Gerçeğinide,yalancısınıda bayıla bayıla içerim..
    Ellerine sağlık.
    Nefiss görnüyor.

    YanıtlaSil
  9. Canım baya bir düzenleme yaptım inşallah beğenirsin bence çok hoş oldu.Beğenmezsen başka bakarız öpüyorum.

    YanıtlaSil
  10. eşime yapmalıyım ben bu çorbadan bir çocuk gibi onuda kandırmalıyımm evettt:) kemikli et seviyor ama kelle paça da seviyor bende kelle paça yapamadıımdaann onu kandırıcamm:)
    ellerine sağlık canımm..

    YanıtlaSil
  11. geçmiş bayramınız kutlu olsun...bu arada bu bayram herkes biraz dinlendi....ellerinize sağlık çok güzel olmuş...arada annem yapardı bize....bilirim enfes olur...

    YanıtlaSil
  12. gülme ama sobaya bir odun atıp benim içinde bir bardak çay içermisin...:)))...başarılar şimdiden

    YanıtlaSil
  13. Ellerinize emeklerinize saglik .

    YanıtlaSil
  14. Özlemcığım bloguma ziyaretın ıcın tsk ederım.Bende senın takıpçınım.Ellerıne saglık,güzel görünüyor.

    YanıtlaSil
  15. Ben de takipteyim blogunuzu. Fotoğraflar harika görünüyor. Ayrıca güzel sözler için teşekkür ederim. Ankara'lı blogcuların tanışıp, biraraya gelmesi dileğiyle:)

    YanıtlaSil
  16. ben de terbiyerli corbalari cok severim ama hic denemdim. tarifteki bir bas sarimsak cok olmuyor mu? sarimsak severim ama cok oldu mu kokusu olduruyor beni :( :)

    YanıtlaSil
  17. bunu öğrenip yapmam lazım :) erkek arkadasım cok sevıo ya kelle paca :)

    bu arada ben de blog dunyasına yenı gırdım

    http://moda-kulisi.blogspot.com/

    katılırsan seevınırım

    YanıtlaSil