27 Ocak 2011 Perşembe

ARTAN PİLAVDAN İÇLİ KÖFTE


İsmini görünce şaşırdınız değil mi? Çok güzel ve kolay pratik bir içli köfte. Dolapta kalmış pilavınız varsa durmayın mutlaka deneyin derim. Pişman olmazsınız. Biz sarımsaklı yoğurtlu ya da sade olarak yedik.
Tarifini yıllar önce Yeşim Ablamdan  almıştım defterimde yazılı duruyırdu. Dün bu sefer ıspanağın yemeğini pişirdim mercimekli nohutlu . Yanına ekstra birşeyler yapmak için defterimi karıştırırken tarifi gördüm dolapta da artan pilav vardı ve hemen yaptım. Hemen tarife geçiyorum.

Malzemeler:
2 su bardağı pişmiş pilav
1 yumurta
tuz, karabiber, pulbiber
un

İçi:
kıyma, soğan, salça, baharatlar

Kızartmak için : sıvıyağ

Yapılışı:

İlk olarak içini hazırlayalım ki soğusun. Bunun için kıyma kavrulur, kavrulduktan sonra içine soğan eklenir kavrulur. Salça ve baharatlar eklenir, karştırılı altı söndürülür ve soğumaya bırakılır. Yani bildiğiniz içli köfte içi gibide hazırlayabilirsiniz.
Hamuru; Pilav karıştırma kabına konulur, içine yumurta baharatlar eklenir karıştırılır ve hamur olana dek un eklenir. Korkmayın bildiğiniz hamur oluyor. Hamurdan parçalar alınır ve elimizi suya batırarark tezgahta açılır, ortasına iç malzemesi konulur ve oval şekilde kapatılır. Hepsi bu şekilde hazırlandıktan sonra kızgın yağda kızartılır. İşet bu kadar kolay ve pratik ve çok lezzetli .

AFİYET OLSUN

22 yorum:

  1. Güzel fikirmiş en kısa zamanda deneyeceğim muhakkak ...Sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. Canım,
    ellerine sağlık. Harika görünüyor. Çok güzel bir alternatif olmuş.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  3. gerçekten çok pratikmiş
    ellerine sağlık Özlemim

    YanıtlaSil
  4. ellerine sağlık Özlemciğim:)
    günümüzde pratik ve tasaruflu olmak şart:) her ne durumda olursak olalım:) o yüzden bu değerlendirmen için seni kutluyorum canım..
    ellerine sağlık..
    mutlu günler dilerim..

    YanıtlaSil
  5. süper bir tarif mutlaka deniycem ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  6. annem genelde artan pilavla kadın budu yapardı.bak buda güzelmiş ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  7. tarifi not aldım bile.az pilav yapsamda hep artar evde.çok güzel bir fikir bence.ellerine saglık.

    YanıtlaSil
  8. harika olmuş arkadaşım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  9. harika bir tarif olmuş bu ya ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  10. Çok hoşuma gitti,harika bir fikir...

    YanıtlaSil
  11. Çok güzel olmuş ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  12. cokgüzel bir fikir birgün mutlaka denemek istiyorum teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  13. süpermiş yapıcam :) ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  14. Ne güzel bir fikir böyle hem kalanlar değerlendiriliyor hem de harika bir lezzet ortaya çıkıyor. Süper görünüyor ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  15. Pratik ve çok lezzetli ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  16. Çok pratik tarifmiş. Hem artanlar değerlendiriliyor, hem de nefis bir lezzet ortaya çıkıyor:)) bayıldım doğrusu.
    Ellerine sağlık canım, sevgiler.

    YanıtlaSil
  17. Canım hayırlı cumalar:) Ellerine sağlık nefis görünüyor....

    YanıtlaSil
  18. özlemcim süper bir fikir...
    eline sağlık canım

    YanıtlaSil
  19. dur bi deneyelim bakalım paylaşım için sağolun

    YanıtlaSil
  20. CANIM ELLERINE SAGLIK ARKADASIM...COK DEGISIK GELDI DAHA ONCE BU TARIFI GORMEMISTIM PILAVIM ARTNCA DENEMEK ISTIYORUM....GUZEL FIKIRMIS...ÖPÜYORUM ARKADASIM SENI...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mutlaka dene canım gerçekten çok güzel oluyor. pilavdan yaptım desen kimse inanmıyor. kolay gelsin tatlım. çok öpüyorum seni

      Sil
  21. yaptim ve suan oturduk yiyoruz esim cok sevdi bunu cocuklarda severek yer kesin tarif super kesinlikle yapin pisman olmucaksiniz tarif icin tesekkurlerrrrrrr

    YanıtlaSil