26 Ocak 2011 Çarşamba

GALETA UNLU MUHTEŞEM TATLI


Muhteşem bir tatlıyla merhaba demek istiyorum. Dün misafirlerim vardı ve misafirlerime galeta unlu muhteşem tatlı, çıtır çıtır börek yaptım. Börek gerçekten çıtır çıtır oldu. Tarifini ilerleyen günlerde yazacağım inşallah.
Tatlıya gelince gerçekten muhteşem. Ve burdan Tekirdağ' da ikamet eden arkadaşım Nurcan' a sesleniyorum. Bu tatlıyı mutlaka denemelisin.  Yiyen misafirlerin mutlaka tarifini isteyecekler.

Not: Evde galeta unu yoktu ben tuzsuz etimeği robotta çektim ve çekilmiş tuzsuz etimekten 1su bardağı kullandım. 8 tane çekilmiş etimek 1 su bardağı geldi.



Malzemeler:

4 yumurta
1 su bardağı şeker
1 su bardağı galeta unu ya da robotta çekilmiş tuzsuz etimek
1 su bardağı hindistan cevizi
1 su bardağı sıvı yağ
1su bardağı çekilmiş fındık
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya

Şerbeti:
2,5 su bardağı su
2 su bardağı şeker

Muhallebisi:

4 su bardağı süt
2 yemek kaşığı un
2 yemek kaşığı nişasta
5 yemek kaşığı şeker

1 paket krem şanti + 1 su bardağı süt

Yapılışı:

Kek için önce yumurta ve şekeri iyice çırpıyoruz.Diğer malzemeleri de ekleyip yine çırpıyoruz. Yağlanmış yuvarlak döküyoruz ve 180 derece fırında  pişiriyoruz.
Keki fırına koyunca hemen şerbeti ocağa koyuyoruz. Şerbet hazır olunca ılımaya bırakıyoruz.
Muhallebi için: 4 su bardağı süt, un, nişasta, şeker ocakta karıştırılarak pişirilir. Altı söndürülür ve soğumaya bırakılır. Bu arada krem şanti 1 su bardağı sütle çırpılır. Krema soğuyunca içine krem şanti eklenir ve güzelce karıştırılır.
Kek ve şerbet ılıyınca şerbet kekin üzerine dökülür.
Muhallebi de kekin üzerine dökülür, fındık ve hindistan cevizi ile süslenir. 1 gece dolapta bekletilir.

AFİYET OLSUN

20 yorum:

  1. Canımmm ellerine sağlık enfes bir tatlı gerçek
    ten öpüyorum.

    YanıtlaSil
  2. ay çok güzele benziyor bu özlemcim. ben de dün avcı böreği için galete unu almıştım. bu tevafuktur :) ben bu tatlıyı yapiim en iyisi, evde malzemeler varken hazır :)) sevgiler cnm

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık canım en kısa zamanda denemek isterim etimek tatlısına benzettim..Sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. gerçekten harika bir tatlı canım.ellerine sağlık.öpüyorum.

    YanıtlaSil
  5. Çok güzel görünüyor kesin denemeliyim ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  6. tatlım öyle bir anlatmışsın ki vaaoouuvv gibi acayip bir tepki verdim:)
    ellerine sağlık canımm:))
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  7. bende geçen gün bu tatlıya benzer bir tatlı yaptım yakında yayınlayacağım.ellerine sğlık arkadaşım harika görünüyor.

    YanıtlaSil
  8. çooook güzel görünüyor gerçekten
    ben de kesinlikle deneyeceğim
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  9. bizim buralarda bu tatlının adı gürcü tatlısı...
    gerçekten çok lezzetli olur..ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  10. Hımmm nefis görünüyor bu tatlı,tabağı alabilirmiyim arkadaşım.
    Değişik bir reçetesi var.Denenmeli mutlaka.
    Ellerine sağlık.

    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  11. Merhaba Ozlemcigim,
    ellerine saglik olsun.Tatli,keki itibariyle degisik olmus,muhakkki denenmeli ;)
    sevgiyle kal canim...

    YanıtlaSil
  12. balım ellerine sağlık.tatlın senin kadar tatlı olmasa bile yine de nefis görünüyor:)
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  13. gerçekten muhteşem bir tatlı benim favorilerimin içindedir emeğine ve yüreğine sağlık arkadaşım

    YanıtlaSil
  14. özlemcim bende de var arkadaşımın tarifiyle yayınlanmayı bekliyor... eline sağlık nefis gözüküyor bende yerken bisküvi sanmıştım düşünemedim galeta unu olduğunu:)
    sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  15. Özlemciğim bu tatlıyı bende çok seviyorum görüntü harika lezzet garanti ellerine sağlık canım
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  16. mmmh nefiss görünüyor! denemeye deger! paylasimin icin cok tesekkürler canim! ellerine saglik..
    sicacik sevgilerimle.. mutlu kal.

    YanıtlaSil
  17. benimde galeta unlu bir tarifim var çok güzel oluyor oda ,seninkide nefis görünüyor canım ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  18. Özlem bu tatlıyı yaptım muhteşem oldu.canım ellerine sağlık.Sibel.

    YanıtlaSil
  19. Gercekten cok guzel bir tatli misafirlerime her yaptigimda tarifini istiyorlar kendimde cok seviyorum

    YanıtlaSil
  20. elınıze sağlık muhteşem tatlılar

    YanıtlaSil