10 Ocak 2011 Pazartesi

PORTAKALLI TATLI


Bu enfes tatlıyı mutlaka denemelisiniz. İçindeki muhteşem portakal aroması harika.

Portakallı lezzeti ise sevgili arkadaşım yıldız ' ın  düzenlemiş olduğu mandalina ve potakallı lezeetler etkinliğine gönderiyorum. Kendisine kolaylıklar diliyorum.

Birde  beni baştan çıkartan lezzetlr etkinliğine davet eden canım arkadaşım pembedusbahcesi ' ne  gönderiyorum ve kendisine kolaylıklar diliyorum.

Malzemeler:

4 yumurta
3 kahve fincanı şeker
4 kahve fincanı un
1 kahve fincanı portakal suyu
1 kahve fincanı sıvıyağ
1 portakal kabuğu rendesi
1 paket kabartma tozu
1 paket vavilya

Şerbeti:
2,5 su bardağı şeker
2,5 su bardağı su
1 su bardağı portakal suyu

Üzeri:
1 paket krem şanti
1 su bardağı süt

fındık, hindistan cevizi

Yapılışı:
İlk olarak keki hazırlanır. Bunun için yumurta ve şeker çırpılır. Daha sonra  içine diğer kalan malzemeler eklenir ve karıştırılır.  Ve yağlanmış yuvarlak borcama dökülür. Fırında 180 derecede pişirilir. Bu arada şerbet ocağa konulur. Bunun için şeker ve su ocağa konulur kaynayınca 10 dakika daha kaynatıır altı söndürülür ve içine 1 su bardağı portakal suyu eklenir ılımaya bırakılır. Tatlımızın keki fırından çıkınca ılımaya bırakılır.
Krem şanti sütle çırpılır.
Kek ve şerbet ikiside ılıyınca şerbet kekin üzeine dökülür. Soğumaya bırakılır. Soğuduktan sonra üzerine krem şanti sürülür. Hindistan cevizi ve fındıkla süslenir.

AFİYET OLSUN.

21 yorum:

  1. eline sağlık özlemcim nefis gözüküyor tadıda öyledir eminim.. mim içinde çok teşekkür ediyorum:) mukocum da beni mimlemiş ama ben bu mimi ilk defa cevaplamıycam çok özel buldum:) özellikle kilo bölümünü:) sevgiler esenlikler canım...

    YanıtlaSil
  2. Bayılırım portakallı lezzetlere. Ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  3. Canım,
    ellerine sağlık. Gerçekten tatlın baştan çıkarıcı bir görüntüde.Nefis görünüyor.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  4. ellerine sağlık canım nefis olmuş.

    YanıtlaSil
  5. Özlemcim
    tarifini aldım canım...
    Katılımın için çok teşekkür ederim....
    Ellerine sağlık...
    Gelen tarifleri sırasıyla yayınladığımdan dolayı senin tarifin perşembe günü yayında olacak....
    teşekkürler....
    Sevgiler........

    YanıtlaSil
  6. Portokala yapilmis harika ellerine saglik arkadasim nefis gorunuyor mutlaka denemem gerekli afiyet seker olsun sevgiler:))

    YanıtlaSil
  7. ellerine saglık arkadaşım.

    YanıtlaSil
  8. portakal aromasına bayılıyorum.ellerine sağlık arkadaşım.sevgiler.

    YanıtlaSil
  9. FOARTE BUN
    FELICITARI

    MARI

    YanıtlaSil
  10. Mutlaka denemeliyim.Ellerien saglik sekercim.
    Sevgielr
    Sefa

    YanıtlaSil
  11. ellerine sağlık özlemcim

    YanıtlaSil
  12. ellerine sağlık gerçekten nefis olmuş...

    YanıtlaSil
  13. ♥ Olá, amiga!
    Passei para desejar uma boa semana, cheia de luz, paz e muita inspiração... porque suas receitas já são sempre saborosas...
    Bj♥s.
    Brasil ♥♥

    YanıtlaSil
  14. Ellerinize sağlık, denemem gerekenler sırasına bir tarif daha eklendi. Teşekkürler..

    YanıtlaSil
  15. Özlemim sen naptın böyle,nefis bir tatlı olmuş
    benim yerimede ye olur mu:))
    ellerine sağlık canım arkadaşım

    YanıtlaSil
  16. süper görünüyor mis gibi portakallı harikadır kesin
    ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  17. Özlemciğim elelrine sağlık...

    Katılım için teşekkür ediyorum...

    YanıtlaSil
  18. TATLIM ELLERİN DERT GÖRMESİN ENFES BİR TATLIYA BENZİYOR BEN İYİYİM SEN NASILSIN ?ESENKAL............

    YanıtlaSil
  19. En kısa zamanda denerim diye düşünüyorum güzel görünüyor

    YanıtlaSil
  20. Sevgili arkadaşım bizleri yalnız bırakmayarak etkinliğimize katıldığın için teşekkür ediyoruz....

    Sevgiler

    Selma&Aslı

    YanıtlaSil
  21. lezzetbloglari.blogspot.com adresinde yarışma başlamıştır. Tüm yemek blogları katılabilir. Yarışma detayları blog sayfamızda ve facebook sayfamızda mevcuttur. Katılımlarınızı bekliyoruz. Yarışma sonunda birinci seçilen blogun ve tarifin Şubat ayı sonunda çıkacak ilk dergimizde tanıtımı yapılacaktır. Detaylar için facebook sayfamız: http://www.facebook.com/pages/Mutfa%C4%9F%C4%B1mdaki-Tarifler/211141232312839

    YanıtlaSil