2 Mart 2012 Cuma

ŞEKERPARE


Bir de baktım ki blogumda çok sevdiğim ve sık sık yaptığım tatlım olan şekerpare yok. Hemen ekleyim dedim.

Malzemeler:
125 gram margarin
1 kahve fincanı sıvıyağ
4 yemek kaşığı pudra şekeri
1 yumurta ( sarısı üzerine )
1 paket kabartma tozu
Aldığı kadar un

Şerbeti:
3,5 su bardağı şeker
4,5 su bardağı su

Yapılışı:
Hamur malzemeleri karıştırılarak kulak memesi yumuşaklığında bir hamur yoğrulur. Oval şekil verilir.  Yumurta sarısı sürülür, çatalla üzeri çizilir.

Fırında güzelce kızarana dek pişirilir.
Şerbet ise ocağa konulur, hafif kıvamlı olacak. ve ılımaya bırakılır.

Şekerpareler fırından çıkınca ilk sıcaklığı çıktıktan sonra ılık şerbet üzerine dökülür. Dinlenmeye bırakılır.
Not : Bu ölçülerle tam olarak 1 fırın tepsisi çıktı.

AFİYET OLSUN.

13 yorum:

  1. en sevdiğim tatlıların başında gelir.nefis olmuş.ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  2. Ben de çok sık yapıyorum bunu. Nasıl olsa sık sık yapıyorum çekerim fotosunu diyorum ama bir türlü çekmiyorum, sonrada yayınlamıyorum tabii
    Ellerine sağlık
    iyi hafta sonları

    YanıtlaSil
  3. hayırlı cumalar özlemcim ellerine sağlık şekerpareler nefiss

    YanıtlaSil
  4. nefiissss görünüyor. ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  5. Kalamarı yuvarlak tuvarlak kesilmiş alıyorum. Sonra ya bir tatlı kaşığı karbonatta beklet yada 1 şişe madensuyunda (sodada) içine 1 tatlı kaşığıda toz şeker at. En 3-4 saat kalsın ki yumuşasın. Sonra yumurtaya sonra una buluyorsun İstersen un yumurta galete unuda yapabilirsin. Kızgın yağa atıyorsun Sakın çok tutma . Rengi döndüğünde hemen al. Yoksa sertleşir.

    YanıtlaSil
  6. Çok severimm, çok ta güzel görünüyorlar, yiyenlere afiyet olsun şifa olsun inşaallah.

    YanıtlaSil
  7. yazını okuyunca bende farkettim ki benim bloğumda da yok:((( kısa zamanda yapmalıyım:)))
    ellerine sağlık çok güzel olmuşlar canım

    YanıtlaSil
  8. Tatlı tarifleri eşim için, ben çok sevmiyorum ama onun için yapıyorum. Ellerine sağlık canım aldım tarifi.
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  9. eline sağlık özlem, şekerpareyi bende severim.:)

    YanıtlaSil
  10. ELLERİNE SAĞLIK CANIMM..
    NE KADAR GÜZEL GÖRNÜYOR.
    MAŞALLAH.
    ALDIM Bİ TANECİK MÜSADEN İLE..
    MUHABBETLE.
    HAYIRLI CUMALAR CANIM.

    YanıtlaSil
  11. Ellerine saglik canim benim afiyetler olsun .Hayirlida cumallar .

    YanıtlaSil
  12. ELLERİNE SAĞLIK,O KADAR GÜZEL GÖRÜNÜYORLAR Kİ TADI NEFİS BELLİ:)

    YanıtlaSil
  13. oyy oy atlı hastası biri bu resme bakarsa hali nice olur hiç düşündünmü canım :))))
    ellerine sağık

    YanıtlaSil