23 Mart 2012 Cuma

KABAK TATLISI


Hayırlı cumalar diyerek bugünkü yazıma başlıyorum. Diş problemlerimden dolayı blogumu ihmal ettim. Ve karşınıza En en en en çok sevdiğim tatlılardan biri olan kabak tatlısı ile çıktım. Baktım yok sayfamda. Hemen ekleyim dedim.

Malzemeler:
1,5 kilo kabak dilimlenmiş
3 su bardağı şeker

Yapılışı:
Dilimlenmiş kabaklar tencereye dizilir, üzerine şeker eklenir, tencerenin kapağı kapatılıp 1 gece bekletilir. Ertesi günü tatlımızı ocağa koyarız ve pişmeye bırakırız. Kabaklar pişip ocağı söndürmeye yakın kapağı açık harlı ateşte pişiririz ki parlak olsun diye. Altı söndürülür ve soğumaya bırakılır.

Ceviz serpilip ohhh afiyetle yenir.

Ve tarifimi beni 73 hafta porselendemlik çay saati etkinliğine davet eden arkadaşım gelibolu17 ' ye gönderiyorum, kendisine kolaylıklar diliyorum. Bol katılımlı bir etkinlik olsun inşallah.

7 yorum:

  1. en sevdiğim tatlılardan biridir, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Çok severim. Nefis görünüyor canım. Ellerine sağlık. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. bizde pek yapılan bir tatlı değildir kabak tatlısı
    ama eğer yapılmışsa hep yumuşak olan iç kısımları ile cevizlerini yerim ben :))

    YanıtlaSil
  4. Özlemcim bu arada bloğuna girdiğimde
    papatya68.blogspot.com adlı site için içerik uyarısı yazısı geliyor...virüs olabileceğini belirten bir mesaj geliyor...devam ederseniz bilgisayarınıza virüs gelebilir diyor...devam etme deyince senin bloğa da ulaşılamıyor
    izleyicilerin arasında mı bilemiyorum ama eğer sen de ona haber verebilirsen düzeltir belki

    ben yine de devam et diyerek girebildim bloğuna...bilgi vereyim dedim canım

    YanıtlaSil
  5. favori tatlımdır çok severim
    eline sağlık özlemcim

    YanıtlaSil
  6. çok severim kabak tatlısını,elleirne sağlık canım geçmiş olsun ayrıcada yokluğun belli oluyor inanki,merak ettim acaba bu kız bana küstümü tarifte göndermiyo dedim acaba davetiyemi unuttum vermeyi dedim ama hastaymışsın,blogunu ve bizleri çok ihmal etme eski performansına çabuk dön olurmu,selamlar

    YanıtlaSil
  7. tatlı için teşekkürler canım,ellerine sağlık burda http://gelibolu17-midedenkalbe.blogspot.com/2012/03/kabak-tatls_24.html yayında :)sevgiler

    YanıtlaSil