31 Aralık 2014 Çarşamba

FIRINDA KÖFTELİ PATLICAN


Günaydınlar. Ben patlıcanın her halini çok severim. Yazın patlıcanları kızartıp buzluğa koymuştum. Buzluğu açtım ve ne pişirsem diye düşünürken aklıma bu yemek düştü ve hemen yaptım.  Ve ben bu yemeğe kızarmış patatesi de yakıştırdığım için patates de kızarttım. Yanında domatesli pirinç pilavı. En çok sevdiğim pilav çeşididir. Ankara' ya ailemin yanına ne zaman gitsem ilk gittiğim gün annem mutlaka DOMATESLİ PİRİNÇ PİLAVI yapar. Annem süper yapar. Bende ondan öğrendiğim şekilde onun gibi olmasa da yapıyorum işte.
Daha önce paylaşmış olduğumhttp://yesilmutfaktantarifler.blogspot.com/2013/08/domatesli-pirinc-pilavi.html bakmak isterseniz buyrun efendim.

Malzemeler:
1 adet patates
3 adet patlıcan
2 adet domates
2 adet yeşil biber

Köftesi:
200 gr kıyma
1 adet kuru soğan
tuz, pulbiber, karabiber,
maydanoz

Sosu:
domates salçası
su

Yapılışı:
İlk olarak köftesi yoğrulur. Minik misket şeklinde köfteler yapılır ve kızartılır.
Patates halka şeklinde doğranır, kızgın yağda kızartılır.
Patlıcanlar iri küpler şeklinde doğranır ve kızartılır.
Malzemelerin ön hazırlığı bitti sırada birleştirme var.
tepsinin en alt sırasına patatesler dizilir. Üzerine patlıcanlar ve köfteler yerleştirilir. Halka doğranmış domates ve biber eklenir.
Salçalı su yapılır üzerine dökülür.


Fırında kızarana dek pişirilir.
AFİYET OLSUN.

5 yorum:

  1. Eline sağlık arkadaşım, çok lezzetli gözüküyor. Yeni yılın kutlu mutlu olsun. Sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. Asla hayır diyemiyeceğim bir tarif olmuş her tür patlıcan yemeğine bayılırım
    Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  3. Merhabalar. Blogunuzu cok begendim :)
    Ellerinize saglik, cok guzel tarifler var.
    Sevgiler, cok mutlu yillar :)

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel olmuş ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  5. Şu kış gününde rengarenk lezzetler çıkarmışsınız. Ellerinize sağlık... bende beklerim http://mutfakhazinem.blogspot.com.tr/ :)

    YanıtlaSil