3 Aralık 2013 Salı

SARMAL POĞAÇA


Günaydınlar sevgili dostlarım. 1 aydan fazla süredir sizleri çok ihmal ettim kusura bakmayın. Ankara' dan annem babam geldiler mutlu ettiler bizleri. Bir yoğunluk vardı evde. Annemler gittikten sonra bu sefer de ben hastalandım. Gribe yakalandım ve bronşite çevirdi. daha da geçmedi. Geceleri öksürükten uyumak mümkün değil. ne yaptıysam fayda etmedi. İlaçlara devam ediyorum inşallah geçecek. o inat etti geçmemek için ben inat ettim geçirmek için. :)))
Bugün sizlere bu güzel zeytin ezmeli poğaçalarımı sunuyorum. Yaptım ve buzluğa attım. Akşamdan çıkarıyorum sabaha pamuk gibi oluyor. Hamuru harika. Ben zeytin ezmeli yaptım. Peynirli ve patates kavurmalı da süper oluyor. Yapın buzluğa koyun derim. Benim defterimde yıldızlarla kayıtlı bu tarif.


Malzemeler:

1 su bardağı süt
1/2 su bardağı su
3/4 su bardağı sıvıyağ
1 yumurta (sarısı üzerine ayrılacak)
1 yemek kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tuz
1 paket instant maya
Aldığı kadar un

İçi:
2 yemek kaşığı tereyağ (eritilecek)
zeytin ezmesi

Yapılışı:
Süt ve su ılıtılır. Un karıştırma kabına konulur, tuz, şeker, maya eklenir karıştırılır. Diğer bütün malzemeler karıştırılarak yumuşak bir hamur yoğrulur ve mayalanmaya bırakılır.
Hamur 2' ye bölünür. Unlu tezgahta dikdörtgen açılır. Üzerine erimiş tereyağ sürülür, zeytin ezmesi sürülür. Çok sıkı olmayan rulo sarılır. 2 parmak genişliğinde dilimlenir tepsiye yan dizilir.


Ben mayalandırmadım ama isterseniz mayalandırabilirsiniz. Üzerine yumurta sarısı sürülür, 180 derecede pişirilir.

AFİYET OLSUN.
 


4 yorum:

  1. Merhabalar,
    Ellerinize emeğinize sağlık. Nefis görünüyor. Sevgilerimi bıraktımmmm…..:))

    YanıtlaSil
  2. http://pinarintarifdefteri.blogspot.com/ hosgeldın canım..canım elllerıne sağlık... gecmıs olsun..bal,zencefıl,zerdecal üçünü karıştırıp yarım tatlı kasıgı yemenı tavsıye ederım arkadaşım...sevgılerımı bırakıyorum...

    YanıtlaSil
  3. çok güzel ve lezzetli görünüyor canım.elerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Elinize emeğinize sağlıklar olsun..
    selam ve sevgiler.

    YanıtlaSil