10 Nisan 2013 Çarşamba

SEBZELİ TAVUK SOTE


Günaydınlar günaydınlar efendim. Nasılsınız? Bugün karşınıza davet yemeklerinizi süsleyecek bence süper bir lezzet ile çıktım. Misafirim olduğu için tabakta sunumunu resimleyemedim. İnşallah bir dahakine. Yanına arpa şehriye pilavı ve buzlukta son kalan barbunya ile zeytinyağlı barbunyayı da pişiridim. mükemmel bir üçlü oldu. Hemen tariimize geçelim.

Malzemeler:
İstenilen kadar tavuk göğsü
3 adet kırmızı biber
3 -4 adet yeşil biber
3 adet havuç
3 adet kabak
2 adet kuru soğan
tuz, pulbiber,kekik, karabiber
zeytinyağ

Yapılışı:
Tavukları güzelce yıkadıktan sonra jülyen doğruyoruz. Bir kaba alıyoruz ve üzerine zeytinyağ, tuz, kırmızı biber, kara biber ekleyip karıştırıyoruz ve bu şekilde akşama kadar bekletiyoruz. bu kısmı sabahtan hazırlayıp dolaba koysanız daha iyi olur. Bu ara da diğer sebzeleri jülyen doğrayın. Kuru doğanı ay şeklinde doğrayın. Sonra dolaptan çıkarıp yağsız tavaya koyun ve harlı ateşte tavukları kızartın. Ayrı bir yere alın. Bu tavaya sebzeleri ekleyin. Sırasıyla havuç, soğan, yeşil ve kırmız biber, kabak ve sebzeleri kavurun. İndirmeye yakın tavukları da ekleyin şöyle bir karıştırın ve altını söndürün. İşte bu kadar. Bütün hepsi doğranmış bir şekilde hazır olduktan sonra yarım saatte yemek hazır olur. Ben hepsini sabahtan hazılıyorum.
AİYET OLSUN.

7 yorum:

  1. ailece sevdiğimiz tavuk çeşidi
    ellerine sağlık çok güzel

    YanıtlaSil
  2. günaydın, bugün için güzel bir tarif ,eline sağlık.

    YanıtlaSil
  3. nefis olmuş canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Canım ellerine sağlık bayılırım sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. bizde de çok sevilir ,hem de pratik,ellerine sağılık canım.

    YanıtlaSil
  6. cok tşkler özlemcim ayy seni görünce sevindim canım

    YanıtlaSil
  7. ellerine sağlık Özlemciğim..
    haftada bir kez muhakkak tercih ediyorum nefis oluyor:)
    sevgiler..

    YanıtlaSil