13 Ekim 2011 Perşembe

MİNİ PİZZA ( YUFKA İLE YAPILAN )


Merhabalar. Uzunca bir aradan sonra sizlerle buluştuğum için çok mutluyum. İyiki sizleri tanımışım hepinizi çok seviyorum. Birikmiş olan tariflerimle inşallah artık hep birlikte olacağız.
Şimdi vereceğim bu tarif yufka ile yapılan mini pizza. çok güzel oluyor. Mutlaka denemenizi şiddetle tavsiye ederim.

Malzemeler:
3 yumurta ( 1 yumurtanın sarısı üzeri için ayrılır)
2 su bardağı süt
1 çay bardağı sıvıyağ
1 paket kabartma tozu
6 adet yufka

Üzeri:
6 adet sosis (ya da daha fazla)
2 adet domates
3 adet sivri biber

Yapılışı:
İlk olarak iç malzemesi hazırlanır. bunun için tavaya biraz sıvıyağ koyulur, doğranmış sivribiber eklenir biraz kızartılır. Daha sonra kabuğu soyulup küp şeklinde küçük doğranmış domatesler eklenir, tam pişmeden doğranmış sosisler eklenir ve pişmeye bırakılır. Tuz atılır karıştırılıp altı söndürülüp soğumaya bırakılır.
sos malzemesi hazırlanır bunun için:
2 tam yumurta ve 1 yumurtanın akı, süt, sıvıyağ, kabartma tozu karıştırılır.
1. yufka tezgaha serilir. Üzerine sos sürülür ve yufka ikiye katlanır. Üçgenler kesilir. Ben 4' e böldüm. Sigara böreği gibi sarılır. Fakat tam ucuna kadar sarılmaz ki havuz oluşturalım. İki ucu birleştirip altta kalan ucu üzerine kapatalım. Yani yuvarlak içi boş bir havuz olacak. (eğer takılırsanız yardımcı olurum.) Tepsiye dizilir. Kalan diğer yufkalarda aynı şekilde yapılır ve tepsiye dizilir. Ortalarına sosizli harçtan konulur.


Kenarlarına yumurta sarısı sürülür. fırına sürülür. Üzeri kızarmasına yakın üzerine rendelenmiş kaşar eklenir kaşar eriyene dek fırında tutulur. İşte bu kadar yapımı kolay sunumu güzel bir börek. mutlaka deneyin oldu mu?
Tarifimi  hunerlieller arkadaşımızın ev sahipliği yaptığı  PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNE gönderiyorum.

16 yorum:

  1. harika gorunuyor ellerinize saglik

    YanıtlaSil
  2. özlemcim enfes olmuş ellerine sağlık
    sevgiler
    yemekbirask
    seval

    YanıtlaSil
  3. ellerine sağlık canım...:)
    pizzanın her türlüsü kabulümüzdür:
    bir tanecik aldım müsaden ile:)
    izlemedeyim artık seni...
    bende beklerim sayfama,bir fincan kahve içmeye:)
    gönül dolusu sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  4. Ozlemcigim;
    hosgeldin canim,
    mini pizzalar'in nefis gorunuyor ellerine saglik olsun,
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Hoşgeldin canım :)
    Böreklerin nefis,ellerine sağlık..
    Yeni tariflerle,güzelliklerle buluşmak ümidiyle..

    YanıtlaSil
  6. çok güzel olmuş bu özlemcim ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  7. Özlemmm canımm ne güzel tekrar tarifler vermeye başladın hasret bitti artık:)
    bu pizzaları bende denemiştim harika oluyor ellerine sağlık arkadaşım
    ben senin kapalı pideni yaptım ve paylaştım harika oldu
    öpüyorum seni çok

    YanıtlaSil
  8. Canım süper olmuş ellerine sağlık öpüyorum.

    YanıtlaSil
  9. Ellerine sağlık canım çok güzel görünüyorlar.
    Sevgiler dostçakalın

    YanıtlaSil
  10. haftasonuda gelmişken...sabah kahvaltısna güzel olur iiyiki hatırlattın arkadaşım...ellerine sağlık..enfes görünüyor...

    YanıtlaSil
  11. ellerine sağlık canım...görüntüsü çok güzel..tadı damağıma geldi sanki..benimde vardı böyle bi denemem..nefis oluyor..

    YanıtlaSil
  12. Beim pizza canavarları görmesin..
    Yine tuttururlar yap diye..:))
    Ellerine sağlık.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  13. yeşil en sevdiğim renk ilk blogumu açtığımda bende bu şablonu kullanmıştım çok güzel, ellerine sağlık bu pizzalara kim hayır diyebilir ki sevgiler...

    YanıtlaSil
  14. Mini mini ne kadar nefis görünüyor bunlar arkadaşım ellerine sağlık tam atıştırmalık olmuşlar.....

    YanıtlaSil
  15. °º✿ Olá, amiga!
    º° ✿✿♥ ° ·.
    Na fotografia as mini pizzas estão apetitosas.
    É fácil de fazer, amei a receita.
    °º♫ As outras também estão lindas.
    °º✿ Bom fim de semana!
    º° ✿♥ ♫° ·.
    Beijinhos.
    Brasil ♥♥•˚。
    °° 。♥。
    ♥•˚。˚

    YanıtlaSil
  16. Gorunumu cok guzel> Deneme listeme ekledim

    YanıtlaSil