13 Şubat 2014 Perşembe

GARNİTÜRLÜ SANDAL BÖREK


 

Günaydınlar sevgili dostlarım. Sizleri çok ihmal ediyorum kusura bakmayın. O kadar yoğunum ki. 2 aydır çalışıyorum. Ama tabii ki bu arada tariflerimi de biriktiriyorum. Arşivleme devam ediyor.
Bugün yine bu enfes değişik bir börek sunumuyla karşınızdayım. Daha önce sosisli olarak yapmıştım http://yesilmutfaktantarifler.blogspot.com.tr/2011/10/mini-pizza-yufka-ile-yapilan.html bu sefer de garnitür ve tavuklu olarak yaptım. Harika oldu.
Lafı uzatmadan hemen tarifimize geçiyorum.



Malzemeler:
3 yumurta ( 1 yumurtanın sarısı üzeri için ayrılır)
2 su bardağı süt
1 çay bardağı sıvıyağ
1 paket kabartma tozu
6 adet yufka

Üzeri:
1 adet tavuk göğsü (ya da daha fazla)
garnitür
İsteğe göre karabiber
pulbiber
2 yemek kaşığı sıvıyağ

Yapılışı:
İlk olarak iç malzemesi hazırlanır. bunun için tavaya  sıvıyağ koyulur, küçük küpler şeklinde doğranmış tavuk göğsü eklenir biraz kızartılır. Daha sonra garnitür eklenir ve pişmeye bırakılır. Tuz ve baharatlar atılır karıştırılıp altı söndürülüp soğumaya bırakılır.
sos malzemesi hazırlanır.
bunun için:
2 tam yumurta ve 1 yumurtanın akı, süt, sıvıyağ, kabartma tozu karıştırılır.
1. yufka tezgaha serilir. Üzerine sos sürülür ve yufka ikiye katlanır. Üçgenler kesilir. Ben 4' e böldüm. Sigara böreği gibi sarılır. Fakat tam ucuna kadar sarılmaz ki havuz oluşturalım. İki ucu birleştirip altta kalan ucu üzerine kapatalım. Yani yuvarlak içi boş bir havuz olacak. (eğer takılırsanız yardımcı olurum.) Tepsiye dizilir. Kalan diğer yufkalarda aynı şekilde yapılır ve tepsiye dizilir. Ortalarına tavuklu garnitürlü harçtan konulur.


Kenarlarına yumurta sarısı sürülür. fırına sürülür. Üzeri kızarmasına yakın üzerine rendelenmiş kaşar eklenir kaşar eriyene dek fırında tutulur. İşte bu kadar yapımı kolay sunumu güzel bir börek. mutlaka deneyin oldu mu?

AFİYET OLSUN.










3 yorum:

  1. emeğine sağlık canım çok güzel görünüyorlar sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. bu kadar yoğunluk arasında sık sık bloğu güncelleyememen çok normal
    Allah kolaylık versin.
    Sandal börek çok güzel görünüyor ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  3. çok şık bir börek olmuş canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil