16 Ağustos 2013 Cuma

TERS PASTA ya da PAMUK PASTA


O kadar lezzetli bir pastaki abartmıyorum gerçekten. Her yiyen tarifini aldı. Ters pasta dememin sebebi kek piştikten sonra ters çevrilip sosu dökülür bu şekilde bekleyip daha sonra tekrar ters çevrilerek krem şanti sürülüyor. Pasta kesildiğinde ise aralarda sos akmış hareli şekilde bir görüntü oluyor.
Neyse şimdi tarifine geçelim ama mutlaka deneyin derim. Ben bu pastayı yapıp arkadaşıma götürdüğüm için dilimlenmiş halde fotoğrafı yok bir dahakine inşallah.



Malzemeler:

3 yumurta
10 yemek kaşığı şeker
10 yemek kaşığı un
1 kahve fincanı sıvıyağ
1 kahve fincanı yoğurt
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya

Sosu:

8 yemek kaşığı şeker
3 yemek kaşığı kakao
1,5 su bardağı su

Üzeri:
1 paket krem şanti
1 su bardağı süt

Yapılışı:
İlk olarak keki hazırlanır. yumurta ve şekerler çırpılır. Üzerine diğer malzemeler eklenerek yağlı kağıt serilmiş tepsiye dökülür ve 180 derecede 30 dakika pişirilir. Kek ılıyınca bir tepsiye ters çevrilir ve üzerine kaynamış olan sos kaynar halde dökülür. Bu şekilde 3 ya da 4 saat bekletilir. Sonra tekrar servis edileceği servis tabağına ters çevrilir, üzerine sütle çırpılmış krem şanti sürülür ve isteğe göre süslenir.

AFİYET OLSUN.

12 yorum:

  1. çok güzel görünüyor canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Ellereine sağlık, çok hoş görünüyor, not aldım söz dinlerim ben, yapayım hemen :))
    ama bir tereddütüm var, kaynar dökünce hamur olmuyor mu kek?herhalde olmuyordur :)öyle yazdığına göre..
    kusura bakma canım uzattım ..neyse yapınca sonucu bildiririm nasılsa.. ;))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim . sakın hamur olması gibi bir tereddütün olmasın olmuyor. kek ılık soğuğa yakın olacak kaynar sos dökülecek. kolay gelsin

      Sil
  3. merhabalar
    teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  4. mmmm nefis ellerinize sağlık sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Özlemcim nefis görünüyor ellerine sağlık ama benim gözüm şu poncik de :)) ilk fırsatta yapacağım da nerdeyse 1 yıl olacak yapacağımmmm... sevgileirmle...

    YanıtlaSil
  6. İlginç bir pastaymış, kesilmiş hali için bizim yapmamız lazım.Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  7. cok degisik bir pasta ve cok hos gorunuyor. en kisa zamanda deneyecegim elinize saglik. bana da beklerim. Sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
  8. Tepsinin çapi nekadar acaba

    YanıtlaSil