3 Kasım 2011 Perşembe

EVDE YEŞİL ZEYTİN YAPIMI


Evde yapılan zeytinin tadı bir başka oluyor. Evde zeytin yapımı çok ekonomik olduğu gibi bir o kadar da tamamiyle doğal malzemelerin kullanımından dolayı oldukça lezzetli oluyor.  Bu günler zeytinin yapımı için ideal zamandır. Tarsus' tan almış olduğumuz zeytinin yapılışını bugün sizlerle paylaşmak istedim. Kırma zeytin çizilen zeytine göre daha çabuk oluyor.
Aslında çok zor değil sadece biraz yorucu. Ama yenilmeye başlandıktan sonra o kadar lezzetli oluyor  ki kırma kısmının yoruculuğu unutuluyor.



Gerekli malzemeler:
zeytin
çekiç
eski bir havlu
Şimdilik bunlar.


Zeytinler güzelce yıkanır, eski bir havlunun arasına biraz konulur, üzeri havlu ile örtülür ve çekiçle kırılır. Kırma esnasında çekirdeğe zarar vermemeliyiz.


 kırıp kırp kavanoza dolduruyoruz.





Tamamiyle zeytinleri örtecek şekilde ağzına kadar su dolduruyoruz.


Hergün bu suyu değiştiriyoruz. Suyu döküp tekrar su dolduruyoruz ta ki zeytinin acılığı gidip tatlanan dek. Yani yenilebilme kıvamına gelene dek. Bunun için arada bir tadına bakmalıyız. Tatlanma süresini daha uzun süre tutmak isterseniz suyunu 2-3 günde bir değiştirin. Daha çabuk tatlanmasını isterseniz suyunu her gün değiştirin.
Kavanozun ağzını kapatıp bir kenara koyun. Benim zeytinim 2 kgdı. ve gördüğünüz kavanoz ağzına kadar tam olarak doldu.
Tatlanma işlemini benim zeytinler tatlandıktan sonra anlatacağım. Ama şimdilik kısa bir bilgi vereyim.
1 litre suya 1 çay kaşığı limon tuzu 1 yemek kaşığı turşuluk tuz kullanacağız.
Gördüğünüz gibi yapımı çok kolay ve lezzeti süper.

9 yorum:

  1. olsun o zeytinler bende ekmeğimi alıp yemeye gelicem :) eh artık çayıda sen demlersin :)

    ellerine sağlık...

    ev sahibeliği için çaçaronblog bayram sonu yapmayı kabul etmiş,sende kısmetse ondan sonra yaparsın olurmu,haber vereyim dedim..

    selamlar mutlu bayramlar...

    YanıtlaSil
  2. Canım annem yapar sağolsun her yıl gerçekten evde yapılanlar daha lezzetli oluyor allah ağız tadıyla yemek nasip etsin canım:)

    YanıtlaSil
  3. çoook ozluyorum bu tadi,
    tatlilaninca benim içinde yersin artik :)
    ellerine saglik olsun canim,
    saglik ve afiyetle yersiniz insaAllah.

    YanıtlaSil
  4. enfes bir lezzettir...ve ensevdiğim zeytind eyeişldir...ellerine kollarına sağlık...tatlı zamanlarda , sevdiklerinizle tüketmeniz dileğiyle

    YanıtlaSil
  5. TAM DA BU TARİFİ ARIYORDUM,ELLERİNE SAĞLIK,SEVGİLER

    YanıtlaSil
  6. burda o kadar çok zeytin var ki ama ben hiç yapmadım senden nasıl yapıldığını öğreneyim seneye denerim
    canım arkadaşım seni unuturmuyum hiç merakla mimin cevaplarını bekliyorum
    öpüldün

    YanıtlaSil
  7. Annem yapar benim zeytinimi hep böyle..
    Lezzetine doyum olmaz..
    Ellerine sağlık canım
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  8. kız özlem,ben de bir hafta önce yaptım.Adana'dan annemler gönderdi;ama senin zeytinler daha güzelmiş.afiyet olsun şekerim.Sibel....

    YanıtlaSil
  9. bende çok severim bu zeytini.Siyah zeytinden se kırma zeytine bayılırım.Bayramda annem yapmış bana da verdi.Sizinde elinize sağlık.Afiyetle yeyin inşallah.

    YanıtlaSil